• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal projecten in planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Bijgaand excel werkblad omvat de bladen Planning en Totalen. In het blad Totalen heb ik per datum / per werknemer handmatig ingevuld met hoeveel projecten hij op dat moment bezig is. Piet is in de periode 26-02-2023 t/m 07-03-2023 met 1 project bezig, periode 08-03-2023 t/m 10-03-2023 met 2 projecten, periode 11-03-2023 t/m 13-03-2023 met 3 projecten en 14-03-2023 t/m 26-03-2023 met 1 project. Is dit te automatiseren? Hoe pak ik dit aan? Dank alvast.

Bijlagen

Goedenavond Henk,

probeer deze eens in B2 en trek deze dan door.

PHP:
=SOMPRODUCT((Planning!$A:$A=$A2)*(Planning!$C:$C<=B$1)*(Planning!$E:$E>=B$1))

Laatst bewerkt:
Dag Sjonr,

Dit is de formule die ik zocht. Heb deze in het werkblad opgenomen. Nu nog even kijken hoe ik de snelheid van dit werkblad erin houd.
Dank je voor de oplossing die ik van je mocht ontvangen. Was het zelf aan het zoeken in de formule aantallen.als

Als ik het aantal dagen benodigd om het project uit te voeren wijzig of ik wijzig de naam van de werknemer in het blad planning, dan gaat excel herberekenen (8 threads herberekenen) in de beide werkbladen. Dit neemt behoorlijk tijd in beslag. Ga nu 2 excelbestanden maken, waarbij ik een koppeling ga maken van het totaalblad naar de planning. Kijken of dit mij helpt in het winnen van snelheid.

Helder, mogelijk is het met VBA sneller te maken, maar weet niet of dat jouw voorkeur heeft.

Als er iemand is die code voor mij zou kunnen maken, dan weet ik wel deze te gebruiken in een excel blad. Schrijven van code gaat mij boven de pet (vind ik lastig, heb ik nooit geleerd). Nogmaal dank SjorR

Zet deze eens achter het blad "Totalen":

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
With Blad1
    For i = 2 To Range("1:1" & Columns.Count).End(xlToRight).Column
        For j = 2 To Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
            Cells(j, i).Value = ""
            For jj = 2 To .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
                If Cells(j, 1).Value = .Cells(jj, 1).Value And Cells(1, i).Value >= .Cells(jj, 3).Value And Cells(1, i).Value <= .Cells(jj, 5) Then Cells(j, i).Value = Cells(j, i).Value + 1
            Next
        Next
    Next
End With
End Sub

Dan wordt alleen bij het aanklikken van dit tabblad de berekening gestart.

Dat is een mooie oplossing. Alles supersnel. Dank voor je tijd deze avond. Wellicht tot een volgende keer. Knap dat je dit kunt bedenken.

Neem ik ook mee in mijn directory met mogelijke oplossingen in Excel. Dank je Emiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan