• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix automatisch vullen met waarden van ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Beste lezer(es) ik ben al een tijdje bezig met een competitieprogramma voor biljarten. Dat bestaat o.a. uit een wedstrijdrooster en een indeling. Tabblad "Wedstrijdrooster" geeft de spelers nr. en naam in kolommen A en B, hun tegenstanders staan in de kolommen C en D. In de cellen M1 t/m AU10 staan per datum de "thuisspelers" In tabblad "Handmatig aangemaakt" heb ik de cellen gevuld met een formule waardoor niet iedere keer dezelfde speler als eerste begint. Is het mogelijk om tabblad "Indeling" automatisch te vullen naar voorbeeld van "Handmatig aangemaakt"?

Bijlagen

zoiets kan gaan via een tabel van Berger
Vanaf kolom M worden die tabellen uitgesplitst volgens het aantal opgegeven in M37.
Dan moet je nog enkel de goeie cel aangeven bij de 1e thuis- en uitspeler van iedere speeldag en dat 9 rijen naar omlaag trekken.
Dat deed ik al voor de 1e 4 wedstrijden.
PS. achteraf gezien had ik alles vanaf M beter ook in dat tabblad van Berger gezet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie Cow18, Je geeft hier aan hoe een wedstrijdindeling te maken, zover was ik al, zie tabblad "Wedstrijdrooster". Waar ik naar op zoek ben is een manier om de cellen in tabblad "Indeling" te vullen met de "thuisspelers" met een formule die ervoor zorgt niet iedere keer dezelfde speler al eerste speelt, zeg maar een roulatie systeem. Ik heb een voorbeeld gemaakt in tabblad "Handmatig aangemaakt" maar ik vraag me af of dit ook automatisch kan in tabblad "Indeling"

eigenlijk moet je kiezen voor een vast schema volgens het aantal spelers en dan de spelers random toewijzen, dus je tabel waar je spelers in staan, die volgnummers er voor moet je laten herrekenen. Dat heeft 1 nadeel, telkens je iets verandert wordt alles doorgerekend, dus moet je het herrekenen op handmatig zetten en met F9 werken als je een nieuwe loting wilt hebben.
Weet dat ik die nummertjes slechts voor 4 wedstrijddagen heb aangepast

Edit : of in nieuwe bijlage P2: P19 kopieren en "als waarde" plakken in M2 telkens je een nieuwe competitie wilt starten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan