• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorloopnul in Power Query

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik heb een maand juli uit een datum gehaald en wil graag in de kolom 07 zien ipv 7
In een nieuwe kolom heb het jaar en maand samengevoegd.
De bedoeling is om 2025-07 te zien. Nu zie ik 2025-7

Code:
#"Maand ingevoegd" = Table.AddColumn(#"Type gewijzigd1", "Maand", each Date.Month([Datum]), Int64.Type),
 #"Jaar ingevoegd" = Table.AddColumn(#"Maand ingevoegd", "Jaar", each Date.Year([Datum]), Int64.Type),
 #"Samengevoegde kolom ingevoegd" = Table.AddColumn(#"Jaar ingevoegd", "Samengevoegd", each Text.Combine({Text.From([Jaar], "nl-NL"), Text.From([Maand], "nl-NL")}, "-"), type text),
    #"Type gewijzigd2" = Table.TransformColumnTypes(#"Samengevoegde kolom ingevoegd",{{"Maand", type text}}),

Ik wil graag 2025-07 in een kolom

Via google wordt gezegd:
Text.PadStart(Text.From([Month]), 2, "0")

Ik weet niet hoe ik dit moet doen. Voorbeeld bestand is groot en bevat vertrouwelijke gegevens.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Laatst bewerkt:
Opgelost
Table.AddColumn(#"Namen van kolommen gewijzigd", "Maand2", each Text.PadStart(Text.From([Maand]), 2, "0"))

Terug
Bovenaan Onderaan