• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Euro teken links in cel zonder formatting

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Goedemiddag,

ik heb een waarde 1200 EUR

ik wil mbv een formule ervoor zorgen dat het bedrag anders wordt weergegeven. Namelijk € (uitgelijnd links in de cel) 1.200,00

onderstaande code genereerd € 1.200,00 maar niet de gewenste uitlijning van het euro teken.

Code:
=TEKST(LINKS(A1;LENGTE(A1)-4);"€ #.##0,00")

Wie kan mij helpen?

Waarom niet gewoon voor getal notatie Financieel kiezen?

de waardes komen van externe bron die ik in ander tabblad plak (waar dus die EUR achter de getallen staan). Dan wil ik op het hoofdtabblad alles beter weergeven.

Ik wil het getal dan hebben, maar doordat er EUR achterstaan is het een tekstwaarde geworden die ik niet kan opmaken zoals jij beschrijft.

Indien je weet hoe ik die EUR er vanaf kan halen en er een getal van wordt gemaakt dan is het ook opgelost :)

Dat kan zo:
PHP:
=SUBSTITUEREN(A1;"EUR";"")*1

Deze nog gevonden:

Code:
 _(€* #,##0.00_);_(€* (#,##0.00);_(€* ""-""??_);_(@_)

Deze nog gevonden:

Code:
 _(€* #,##0.00_);_(€* (#,##0.00);_(€* ""-""??_);_(@_)

deze vond ik ook, maar ik kon deze code niet goed implementeren in mijn code. Ik kreeg continu een foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan