• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Biljart uitslagen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinPet

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2019
Goeiedag allen,

Als wedstrijdleider van de biljartclub probeer ik voor het nieuwe seizoen de taken voor mezelf iets makkelijker te maken.
In de bijlage is een zeer verkleind voorbeeld hoe het uitslagenbestand vorig seizoen eruit zag.

De tabel wordt in de praktijk automatisch ingevuld vanuit een groot biljart competitieprogramma waarin ik dit bestand heb geïntegreerd. ( met toestemming van de maker )

In dit bestandje zie je tegen wie je gespeeld hebt.
Wat ik zou willen is dat je mbv dezelfde tabel kan zien tegen wie je nog moet spelen, ook als die persoon zelf nog niet gespeeld heeft.

Het leukste zou zijn een dropdown menu met alle spelers met wanneer je een speler selecteert een lijst verschijnt met spelers waar je nog niet tegen gespeeld hebt.

Op de clubcomputer staat office 2019

Alvast dank, Martin.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En hoe weet je wie moet spelen?
er staat geen schema wie tegen wie moet, dat heb je eerst nodig om de wedstrijden te laten zien.

Hallo Marco,

De partijen worden gemaakt aan de hand van wie op dat moment aanwezig is.
Vooral later in de competitie is het dan handig als je kan zien wie nog tegen wie moet.

Ik heb de vraag aangepast, misschien is het zo wat duidelijker wat ik bedoel.

Je zegt dat het uit een competitie programma komt, daar staat dan toch in wie tegen wie moet spelen?
Dit blad zal je nodig hebben om te zien welke partijen er nog gespeeld moeten worden en dan aan de hand van wie aanwezig is kun je dan een selectie maken van welke partij gespeeld word.

Dat klopt helemaal, maar niet iedereen kan overweg met dat programma. Invullen lukt nog wel bij de meeste leden maar daar stopt het. Daarom wil ik het zo duidelijk en makkelijk mogelijk maken ook wanneer ik er niet ben en dat ze weten waar ze moeten zoeken.

kan je het blad delen waar de wedstrijden op staan?
Dan kun je misschien een extra blad maken met de nog te spelen wedstrijden.
en anders kijk eens naar bijgevoegd bestand, zal misschien nog een aanpassing aan moeten worden gedaan, maar is een opzet.

Bijlagen

Marco,

ik zal vanavond de vraag in een andere vorm en een ander voorbeeldbestand op dit forum zetten,
misschien wordt dan duidelijk wat ik bedoel.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Ik heb dit wel eens gebruikt bij een vereniging.
Je kunt het zelf aanpassen natuurlijk.
Maar misschien heb je er niets aan.

Groetjes
Johan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan