• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit tabel halen

maane089

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Hallo Excel-liefhebbers,

zie het bijgaande bestand.
Wat ik wil is dat als ik op het 'hoofdblad' cel b2 vul met de term "Tabel A" ik in de tabel daaronder de gegevens uit tabel A van het tweede blad ("provincies met tabel") krijg. Nu heb ik die gegevens gewoon ingetikt zonder verwijzing.
Hetzelfde natuurlijk als ik op het hoofdblad in cel B2 Tabel B. C, D of E invul. Dan moet de inhoud van de betreffende tabellen op het tweede blad meekomen. De titel boven de tabellen en de letters in de kolom voor de tabellen hoeven niet mee te komen, het gaat alleen om de getallen in de onderlinge tabellen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijlagen

Hallo Jan Karel,

jouw oplossing werkt perfect, afgezien van het feit dat ik niets van de formule snap, maar dat ter zijde.
Heb je de tabellen een naam gegeven of zo, en wat is de functie "let" en "verschuiving"?

Wat nu als ik zes tabellen maak van twee maal drie, zie voorbeeld, en ik daarnaast de naam van de tabel van een ander blad laat komen, dus niet via drop-down, maar gewoon kopieer vanaf het "invulblad".

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan