• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kaartgrafiek werkend krijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tae
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tae

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Hallo,

Als medewerker van een klein zorgbureau probeer ik op een kaart inzichtelijk te krijgen waar onze cliënten topografisch gezien wonen, zodat het makkelijker wordt om bezoekjes in dezelfde regio te plannen. Nu kwam ik kaartdiagrammen in Excel tegen en ik weet niet zeker of het mogelijk is om plaatsnamen en cliëntnamen zichtbaar te maken in een kaartgrafiek. Kan/wil iemand mij verder helpen? Verder dan wat in de bijlage staat kom ik helaas niet.

Groet, Tae

Bijlagen

Beste Ahulpje,

Dank dat je tijd wilde nemen mij op weg te helpen met dit item. Ik denk als ik het mij eigen heb gemaakt ik hier verder mee kan.

Groet, Tae

Ik heb iets anders bedacht, misschien kun je het gebruiken.

Groetjes
Johan

Bijlagen

Hallo Johan,

Dit is wat voor ogen had. Bedankt.
Ik ga proberen de namen er ook in te verwerken. Misschien dat in de voorgestelde links van AHulpje nog antwoorden staan die ik kan toepassen in jouw opzet.

Groet, Tae

Daar ben ik ook al een tijdje mee bezig geweest maar gaat bij mij niet lukken.
Als je het het eventueel weet plaats het hier.
Misschien weet één van de helpers iets te realiseren, desnoods met vba.

Groetjes
Johan

Ik heb een tussenoplossing gevonden mbt de naam.

Door in de kolom plaats, achter de plaatsnamen een koppelstreepje komma oid te plaatsen en je schrijft dan de naam erachter. Vervolgens verversen, krijg je de naam bij de Plaats in beeld. je kunt ook meerdere namen toevoegen. Het is een "pleister" maar het werkt voor nu.

Met de naam de Vries, of van der Zwaag zoals in het eerdere voorbeeldje, werkt het weer niet want er bestaan plaatsen met de naam Vries en Zwaag. Met voornamen gaat het beter;-)

Hallo Tae,
Je kunt beter in google maps zoiets maken met een bestand uit google spreadsheets.

GroetjesTae.PNG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan