e-mail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Ik probeer voor een instelling een e-mailprobleem op te lossen.

Het blijkt dat het niet lukt om mail aan de instelling te versturen. Nu heb ik ontdekt dat de mailserver (mail.*domeinnaam*.nl) een onbereikbaar ip-adres heeft. Dit ip-adres is ook niet terug te vinden in de emailconfiguratie van het domein.

Hoe kan ik de mailserver van een ander ip-adres voorzien?

Michiel

[FONT=&quot]Je kunt het IP-adres van je apparaat automatisch wijzigen door verbinding te maken met een VPN of een proxyserver[/FONT][FONT=&quot]. Het IP-adres van het apparaat wordt hierdoor gewijzigd, maar het IP-adres voor andere apparaten op jouw netwerk blijft hetzelfde.[/FONT]

Ben jij de beheerder van die domein?

Dan moet je dit kenbaar maken bij je hostingpartner.
Maar als jouw mailserver op mail.domein.nl niet via DNS resolved, dan kan je uiteraard niemand mailen.

Zorg dat dit gewoon in orde komt.

Laatst bewerkt:
Die willen alleen helpen tegen uurtje-factuurtje. Dat kunnen we ons niet echt permitteren.

Die willen alleen helpen tegen uurtje-factuurtje. Dat kunnen we ons niet echt permitteren.

Dan kan je ze toch in gebreke stellen, omdat hun blijkbaar een dienst leveren die niet werkt, als ze beweren dat mail.jouwdomein.nl zou moeten werken?
Althans, dat maak ik op uit jouw verhaal:

Nu heb ik ontdekt dat de mailserver (mail.*domeinnaam*.nl) een onbereikbaar ip-adres heeft. Dit ip-adres is ook niet terug te vinden in de emailconfiguratie van het domein.

Het is een kwestie van de DNS aanpassen zodat mail.jouwdomein.nl wordt doorgestuurd naar een bepaalde IP-adres.
Maar eventueel kan je toch zelf ook gewoon je normale domeinnaam gebruiken. Volgens mij is het een ongeschreven regel dat de mail-subdomein gebruikt wordt.

Heb je DNS toegang?

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dit met DNS oplossen? Ik heb daar niet heel veel verstand van.

Maar ik heb niet veel verstand van DNS, dus wat hulp zou handig zijn.

Stuur eens een screenshot van je DNS beheerpaneel?

Hier zie ik gewoon een mail A-record staan, en die resolved hier ook gewoon naar een IP-adres:

Code:
Tracing route to mail.pgbennekom.nl [213.207.108.77]

Echter die server reageert niet. Ook op http://pgbennekom.nl/ krijg ik geen respons.

Wat is er gebeurd dat die niet reageert?
Heeft je hosting je hier over geïnformeerd?
Hebben ze je een nieuw IP-adres gegeven? (vanwege serververhuizing bijv.)

Edit:
Het lijkt erop dat ze bij je hosting je een nieuw IP gegeven hebben, waarbij het oude nog gecached wordt.
Niet zo netjes gedaan dus door hun.

Laatst bewerkt:
Goed idee! Laat hun reactie even weten!

Er gaat iets grondig mis hier. Je screenshot verwijst naar de DNS van webxtra.nl. Echter een lookup bij mxtoolbox.com levert DNS server webxtra.net. En als we dan mail.domein.nl opzoeken krijg je inderdaad een 213.x.x.x adres terug en is iets heel anders dan jij bedoeld.

Antwoord hoe en wat kun je vinden via ML Consultancy of mogelijk ook rechtstreeks via webxtra, want daar wordt de website effectief gehost.

Nou, gelijk antwoord...
Goedemiddag,

Wat bedoeld u precies?
Uw zin "Het domein pgbennekom.nl zit het ip-adres 195.5.163.171" zegt namelijk niks.

Voor wat betreft mail die naar uw domein gestuurd word, waar deze heen gaat is volledig afhankelijk van hoe u DNS ingesteld heeft. Hetzelfde geld voor uw domeinnaam.

Wij leveren standaard DNS bij onze hostingpakketten, wij doen echter geen aanpassingen in uw DNS, want deze is al voor onze diensten ingesteld op het moment dat u de login gegevens ontvangen heeft.
Wijzigingen in uw DNS is daarom iets waar wij geen ondersteuning op bieden.

Daarnaast zie ik dat u vraagt dat de mail naar een ipadres gestuurd word dat niet bereikbaar is, dit is dan zo door u, of door een technisch persoon / website bouwer of andere partij die u de inloggegevens van het hostingaccount gegeven heeft aangepast.

Daarnaast weet ik niet helemaal wat u nu bedoeld en wil bereiken.
Als uw mail naar dit ipadres gaat, kunt u niet het ipadres aanpassen en verwachten dat het magisch ineens werkt.

Wij beheren het ipadres niet waar uw mail volgens u heengestuurd word: 213.207.108.77
Wellicht dat de volgende gegevens gekoppeld aan dit ipadres u wat zeggen:
org-name: ML Consultancy
country: NL
org-type: LIR
address: De Steenbok 1
address: 5215MG
address: 's Hertogenbosch
address: NETHERLANDS
phone: +31738800088
fax-no: +31738800099

Mijn conclusie:
Op basis van de bovenstaande uitleg, kan ik u enkel uitleggen dat u in kan loggen op uw hostingaccount om de DNS te wijzigen, en hiermee de mail op een andere server uit te laten komen.

Echter zorgt dit niet dat magisch emailaccounts van de ene server naar de andere server overgenomen worden en het dus ineens werkt.

Ik kan u niet vertellen hoe de huidige situatie tot stand gekomen is, en hoe dit het beste op te lossen is.
Dit is ook iets waar wij geen ondersteuning op kunnen bieden.

Wellicht dat er iemand binnen uw organisatie is die hier meer van weet.

Zoals ik al min of meer verwachtte heb ik hier niets aan.

Wat zou ik kunnen doen qua DNS om het werkend te krijgen? Ik ben ondertussen al aan het neuzen naar een andere e-mail only provider :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan