• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kwartierdata importeren vanuit map

Status
Niet open voor verdere reacties.

burley

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Hallo, ik wil graag de kwartierdata (dit is de stroom verbruiksdata per kwartier zoals door de energie maatschappij gegenereerd) van 12 maanden importeren in één bestand. De kwartierdata wordt per maand in een excel bestand aangeleverd, deze bestanden bestaan uit 2 tabbladen. De eerste is een overzicht (niet interessant in deze) en het tweede tabblad laat dus de verbruiksdata per kwartier zien. Ik wil deze graag makkelijk samen kunnen voegen in één bestand om vandaaruit verder te kunnen werken.

Als ik dit probeer via Gegevens > Gegevens Ophalen > Uit bestand > Uit Map kom ik uiteraard in het powerquery scherm. Tot zover geen probleem, maar als ik dan de data transformeer en vervolgens probeer te laden krijg ik steevast de foutmelding zoals te zien in het screenshot. Ik wil de bronbestanden met kwartierdata graag in één specifieke map plaatsen, zodat ik enkel de nieuwe bestanden in de map hoef te plaatsen om eventuele nieuwe data samen te voegen.

Dit gedeelte van excel is totaal nieuw voor mij en ik heb niet mee gewerkt, ik begrijp dan ook niet waarom deze foutmelding verschijnt of naar verwijst en ook google leidt mij niet naar een oplossing. De bronbestanden zijn hetzelfde opgebouwd enkel de data verschilt.

Bijgevoegd ook een tweetal bestanden met voorbeelddata en het bestand waarin een en ander moet worden samengevoegd.

Ik ben jullie alvast zeer erkentelijk voor eventuele geboden hulp/aanwijzingen!!

Bijlagen

Heb je bestanden nog niet bekeken maar ik gok dat je tabblad namen niet overeenkomen

Hallo,

Misschien een stomme vraag maar staan je uploads wel in de geel gemarkeerde map?
Of ben jij dat wel? Er zijn n.l. al bewerkingen uitgevoerd.
Zie screenshot.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2023-09-29 211820.png
    Schermafbeelding 2023-09-29 211820.png
    95 KB · Weergaven: 18
Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad komen de. Amen van de tabbladen niet overeen. Dom van me dat ik daar niet naar heb gekeken.

Dan nu de vraag hoe ik kan zorgen dat de data toch wordt geïmporteerd uit het tweede tabblad, ongeacht de naam.

Dank! Die had ik inmiddels ook gevonden, er zijn er ook een paar van Leila Gharani die me wellicht op weg kunnen helpen. Ik ga er weer even mee verder rommelen. Dank voor de input tot zover in ieder geval!:thumb:

Code:
Sub M_snb()
  c00 = "J:\Download\"
  c01 = Dir(c00 & "42140605 - Verbruik*")

Do While c01 <> ""
    sn = GetObject(c00 & c01).Sheets(2).UsedRange
    Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn
    c01 = Dir
  Loop
End Sub

Ik ben er inmiddels uit, dwz het inlezen van de bestanden lukt. Alleen worden per ingelezen bestand alle aanwezige tabbladen meegenomen, dat zorgt voor foutieve gegevens in de sheet en daarmee fouten. Ik ben er nog niet achter hoe ik ervoor kan zorgen dat enkel de correcte sheets worden gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan