MSN Messenger op Windows XP ipv Windows Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Deze truc nu ook toepassen om de verplichte upgrade van Windows Live Messenger 2009 naar Windows Live Messenegr 2011 uit te stellen? Klik hier.

Intro

Hallo!

Zoals veel mensen opgevallen is, heeft Microsoft enkele weken geleden alle gebruikers van Windows XP en MSN Messenger voor de keuze gesteld: óf upgraden naar Windows Live Messenger, óf geen gebruik meer maken van MSN Messenger.
attachment.php


Als je "Ja" selecteert download je een nieuwere MSN versie, namelijk Live Messenger 8.1.

De reden van deze update is een kwetsbaar lek in MSN Messenger 6.2, 7.0, 7.5 en WLM 8.0. Direct updaten is daarom het advies...

Veel mensen, waaronder mijzelf, hebben geüpgrade en zagen alle wijzigingen in Windows Live Messenger (WLM) met lede ogen aan. Zo loopt het programma bij mij continu vast bij vrijwel alle handelingen, is sorteren van contactpersonen veranderd, het openen van een gesprek is aangepast (je ziet iedereen ipv alleen de online personen) en daarmee vele zaken.
Daar komt bij dat Patchou (de maker van MSN Plus!) een nieuwe versie heeft uitgebracht waar ook veel mensen niet blij mee zijn. Zo is bijvoorbeeld het lezen van de chatlogs een stuk slomer in vergelijking tot voorgaande versies.

Echter:
Gebruik je nog Microsoft Windows 98, Windows 2000, Windows Millennium? Je kan dan wel nog gebruik maken van de nieuwe MSN 7.0. De reden hiervoor is dat Microsoft, Windows Live Messenger nooit geschikt heeft gemaakt voor deze Windows Versies.
En daar zit hem de truc:
De messengerversie 7.0 maar ook 7.5 zíjn veilig. Maar aangezien bijna iedereen tegenwoordig XP heeft, en naar Vista toegaat, verplichten zij iedereen om te upgraden. Onder het mom van "veiligheid" terwijl dit niet de hoofdreden is.

Daarom:
Handleiding "hoe MSN 7.5 te installeren op Windows XP"

  • Verwijder Windows Live Messenger van je computer.
  • Download MSN 7.5. Dat kun je hier doen: http://download.microsoft.com/downl...8-bf00-4759d86556c2/Install_MSN_Messenger.EXE.
  • Installeer het programma zoals je normaal ook zou doen.
  • Het programma zal na installatie automatisch opstarten, sluit MSN nu af.
  • Open Windows Verkenner en navigeer naar de map waar MSN staat geïnstalleerd (c:\Program Files\MSN Messenger).
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand "msnmsgr.exe" en kies voor "eigenschappen".
  • Ga naar het tabblad "compabiliteit" en activeer de Windows 2000 compabiliteitsmodus.
    attachment.php
  • Bevestig met OK.

Je kunt nu MSN Messenger 7.5 onder Windows XP gebruiken :thumb:.

Handleiding installatie MSN Plus! voor MSN messenger
  • Deïnstalleer MSN Plus! voor live messenger.
  • Download de nieuwste versie van MSN plus op http://download.msgpluslive.net/setup/MsgPlusLive-423.exe.
  • Tijdens de installatie zal het programma aangeven dat je geen Windows Live Messenger hebt geïnstalleerd en zal voorstellen om een compatibele versie te downloaden. Bevestig positief op deze vraag.
  • Vergeet niet op te geven dat je geen interesse hebt in de sponsor, anders installeer je Adware op je PC.
    attachment.php


Je kunt nu MSN Messenger 7.5 mét MSN Plus! onder Windows XP gebruiken :thumb:.

(PS: In mijn geval bleven de instellingen van zowel MSN als MSN Plus! behouden. Ik kan dit niet garanderen.)
 

Bijlagen

  • msn75foutmelding.jpg
    msn75foutmelding.jpg
    13,5 KB · Weergaven: 776
  • win2000comp.png
    win2000comp.png
    56 KB · Weergaven: 842
  • msn_plus_sponsor.gif
    msn_plus_sponsor.gif
    17,6 KB · Weergaven: 755
Laatst bewerkt:
zeker handig, zodra ik thuis ben doe ik dat meteen. ik haat live. het is traag, pc loopt vast, tijdens het gamen kan ik dat niet eens aanlaten wanwege de turbo fps drops.

waarom maken ze hier geen sticky van? lijkt me handig
 
zeker handig, zodra ik thuis ben doe ik dat meteen. ik haat live. het is traag, pc loopt vast, tijdens het gamen kan ik dat niet eens aanlaten wanwege de turbo fps drops.

waarom maken ze hier geen sticky van? lijkt me handig

Sticky is aangevraagd :).

En wat betreft Live: Helemaal mee eens :D. Deze truuk zal natuurlijk uiteindelijk ook ophouden maar voor nu ben ik er blij mee ;).
 
Anders kan je altijd met een hex editor het bestand aanpassen zodat hij denkt dat het altijd de nieuwste versie is. Controleren gaat vast iets van:

if current version is < 8.xxx upgrade. Als jij dan de versie handmatig naar 999.999 zet heb je hier geen last meer van.

Dit is mijn theorie, heb hier verder geen ervaring mee en ik draai ook vrolijk 8.1... werkt prima.
 
Anders kan je altijd met een hex editor het bestand aanpassen zodat hij denkt dat het altijd de nieuwste versie is. Controleren gaat vast iets van:

if current version is < 8.xxx upgrade. Als jij dan de versie handmatig naar 999.999 zet heb je hier geen last meer van.

Dit is mijn theorie, heb hier verder geen ervaring mee en ik draai ook vrolijk 8.1... werkt prima.

De controle ligt op messenger icm besturingssysteem.
Als het systeem Windows 2000 is, dan wordt MSN wel geaccepteerd, bij XP wordt WLM verplicht.

Maar ik denk toch dat mijn methode eenvoudiger is ;).
 
Inmiddels de lijm gebruikt en de topic vastgelijmt.:)
 
hij doet het nog niet

hoi ik heb alles wel 2 x geprobeert maar hij doet het nog niet
hij geeft nog steeds aan dat je de nieuwe versie moet downloaden.
Anders doetie het niet. wat moet ik nu doen??:eek:
 
ik snap het niet :eek:

# Download MSN 7.5. Dat kun je hier doen: http://download.microsoft.com/downl...8-bf00-4759d86556c2/Install_MSN_Messenger.EXE
# Open Windows Verkenner en navigeer naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
# Klik met de rechtermuisknop op het bestand "Install_MSN_Messenger.EXE" en kies voor "eigenschappen".
# Ga naar het tabblad "compabiliteit" en activeer de Windows 2000 compabiliteitsmodus.
# Installeer het programma zoals je normaal ook zou doen.
# Het programma zal na installatie automatisch opstarten, sluit MSN nu af.
# Open Windows Verkenner en navigeer naar de map waar MSN staat geïnstalleerd (c:\Program Files\MSN Messenger).
# Klik met de rechtermuisknop op het bestand "msnmsgr.exe" en kies voor "eigenschappen".
# Ga naar het tabblad "compabiliteit" en activeer de Windows 2000 compabiliteitsmodus.
 
messenger

Een schitterende uitleg hoe ik msn kan downloaden en aanpassen voor xp,maar het eerste zinnetje: verwijder windows live messenger.....hoe moet ik dat doen? Ik heb het al eerder gevraagd maar dan moet ik allemaal registers aanpassen etc. Is er ook een eenvoudige manier om deze messenger te verwijderen?

groetjes,
Rita
 
Gewoon uit "software" van je configuriescherm, zoals je alle andere software ook hoort te verwijderen.
 
windows live messenger verwijderen

...maar in mijn software scherm komt die niet voor ...of zit die ergens in verborgen...???
 
Zou er gewoon bij moeten staan?
Start anders de set-up eens en kijk of er nu een remove optie zichtbaar is.
 
Hoi :)

ik heb t geinstalleerd volgens de bovenstaande aanwijzingen en toen kwam er ook een scherm dat er een nieuwe versie beschikbaar was, ik heb op ja geklikt.
Had ik dat niet moeten doen?
Mijn webcam werk niet , hij kan de wizard niet vinden, ligt dat aan die nieuwe versie?
 
Hoi :)

ik heb t geinstalleerd volgens de bovenstaande aanwijzingen en toen kwam er ook een scherm dat er een nieuwe versie beschikbaar was, ik heb op ja geklikt.
Had ik dat niet moeten doen?
Nee, dat had je niet moeten doen :).

Mijn webcam werk niet , hij kan de wizard niet vinden, ligt dat aan die nieuwe versie?
Can't tell :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan