´Refresh´ formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophierve

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Hallo,

Wederom op een klein probleempje gestuit, hopelijk kan iemand mij helpen. Momenteel heb ik twee formulieren: een formulier geldt als ´invoer-formulier´, hier worden rekeningen ingebracht. Het tweede formulier is een overzicht-formulier: hierin wordt getoond hoeveel er uitgegeven is, en hoeveel er van het budget nog over is.

Op het moment is het zo dat wanneer ik een rekening invoer, deze bedragen niet onmiddelijk opgenomen worden in het overzicht-formulier. Ik moet dit formulier eerst sluiten en dan opnieuw openen voordat de bedragen weergegeven worden.

Idealiter wil ik natuurlijk dat de ingevulde bedragen onmiddelijk worden ingevoerd, zonder eerst een formulier te hoeven sluiten/heropenen. Kan iemand mij hiermee helpen?

De berekeningen worden gemaakt in een query, waarop het overzichtsformulier gebouwd is.

Bedankt,

Sophie

Als je twee formulieren tegelijk open hebt, en in één formulier iets wijzigt, zul je op het andere formulier inderdaad geen bijgewerkte data zien. Het formulier opent vanuit een bepaalde gegevensbron, en die zul je moeten verversen als de onderliggende gegevens zijn veranderd. Door sluiten en opnieuw openen gebeurt precies dat: het formulier laat dan weer de meest recente gegevens zien.
Je zult dus de gegevensbron van het niet-actieve formulier moeten bijwerken.
Als je maar twee gegevens bijgewerkt wilt zien, dan zou ik zelf eerder het tweede formulier, waar dan blijkbaar niet zoveel op staat, als subformulier op je invoerformulier zetten, of misschien zelfs wel twee extra velden maken, die je koppelt aan de query. Je kunt dan veel makkelijker de gegevensbron refreshen met requery.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan