ÉÉN Netwerk met 2 Routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonTony

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
3
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een netwerkprobleem. Ik wil eigenlijk één netwerk waar vanaf meerdere locaties op kan worden ingelogged.
Van mijn huidige netwerklayout heb ik een overzichtje gemaakt en hier bijgevoegd.

Zoals je ziet is de apparatuur in de garage d.m.v. een switch aangesloten op het internet. Aan deze switch zitten: Desktop, Network Printer, Network Drive & een wireless modem, voor het geval ik in de schuur gebruik wil maken van wireless.

In huis staat er een wireless modem (4 poorts) waarop een andere desktop zit aangesloten. Dit modem is verbonden aan een modem van de provider (net zoals de switch in de garage).

Ik zou graag zien dat de 2 wireless netwerken verenigd werden tot één netwerk, met 2 acces points.


Het is met deze opzet niet mogelijk om vanaf de 'Huis-Desktop' bestanden op de netwerk drive te openen. Als ik het wireless modem tussen het providermodem en de 'Huis-Desktop' uit haal, is dit wel mogelijk.


Ik zou graag vanaf alle locaties (ook wireless) toegang hebben tot alle apparaten. Dus wireless toegang tot netwerk drive, wireless printen, etc.



Mijn laatste vraag betreft de netwerk drive. Ik heb een Freecom Classic SL Network Drive. Deze zit via een netwerkkabel aangesloten op de switch in de garage. Ik heb nu een programmatje (NDAS Bind Management) nodig om toegang te krijgen tot deze schijf, maar tot voor zover is het me nog niet gelukt dit via het wireless netwerk van de garage te doen. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?


Met Vriendelijke groet,

DonTony

simplifiedsituationalsk.jpg
 
Laat het modem/router van de provider ip-nummers uitdelen, dus hier DHCP aan (ENABLED)

Zet DHCP op de beide draadloze routers uit (DISABLED)! Hierdoor wordt alleen de switch-functionaliteit van de routers gebruikt.

Geef de draadloze routers een vast ip-nummer in de range welke wordt uitgegeven door modem/router van de provider (deze heeft mogelijk vast ip-nummer 192.168.1.1, kan ook iets anders zijn)
(voor beide draadloze routers vaste ip-nummers bijv. resp. 192.168.1.2 en 192.168.1.3, subnetmask 255.255.255.0)

Klaar!

Nog een opmerking: gewone switch in garage kan ertussen uit, zet alles in de garage op de draadloze router (switch).
 
Laatst bewerkt:
De instructie van New Kid is juist, maar hij vergeet dat je de thuis-routers moet doorverbinden met andere routers/switches via een van de LAN-aansluitingen van de (draadloze) routers na die acties. Je kunt dus niet de WAN/Internet aansluiting gebruiken, je moet (een van de) LAN aansluitingen gebruiken voor de doorverbinding na de aanpassing.

Effectief degradeer je de (draadloze) thuisrouters tot accesspoints/switches.

Enne: Kies een ip-adres voor die thuisrouters die niet valt in de reeks die de provider-router uitgeeft (en natuurlijk ook niet het ip-adres van de provider-router zelf). Dus stel dat de provider-router ip-adres 192.168.1.1 heeft en (via DHCP) uitdeelt vanaf 192.168.1.33, dan dus een ip-adres kiezen in de 192.168.1.2 t/m 192.168.1.32 reeks als LAN ip-adres van de thuisrouters (natuurlijk elke thuisrouter zijn eigen ip-adres uit die reeks).

Succes,

Tijs.
 
bij mij op school heb allenetwerken de zelfde naam waar door je iedereen in het netwerk ziet en in elk lokaal zit een wirles router
dus meschien werkt het in ik zou ook dat met dhcp
 
Andere mogelijke oplossing is kijken of je WDS aan de praat kan krijgen. hiermee maak je 1 draadloos netwerk waarbij de beide wifi punten onderling ook communiceren en waardoor je "seamless" tussen de beide access points kan overstappen.

In jou situatie zou ik dan de huose wifirouter van haar kabels ontdoen en die als remote station inrichten en de garage variant als Base station

Let wel, de meeste kans op daadwerkelijk WDS aan de praat krijgen heb je als het merk en bij voorkeur ook het type van beide wifirouters gelijk zijn. Naast de vereiste dat ze beiden WDS aan kunnen natuurlijk.

meer info
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan