Één account aanmaken voor meerdere Mac's

• Onderwerp starter Onderwerp starter eZe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eZe

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Wij zijn een kleine organisatie met niet zo veel verstand van ICT. We hebben meerdere Mac's op flexibele werkplekken, maar met allemaal verschillende gebruikeraccounts. Als een account bijvoorbeeld op Mac 1 staat, kun je niet op Mac 2 inloggen op deze gebruikersaccount. Wat dus niet echt handig is in verband met het opslaan van documenten e.d., want als je dan op een account inlogt die je vorige keer niet hebt gebruikt, kun je niet bij je documenten komen. Nu wil ik één gebruikersaccount aanmaken waar iedereen gebruik van kan maken, en waar iedereen dus bij kan, ook tegelijkertijd. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

We hebben wel een draadloos netwerk en via de Finder kun je ook zien welke computers hierop zijn aangesloten.

Is er geen manier om zoiets zonder extra software via de wireless verbinding te doen? Ik kan bijvoorbeeld wel in de openbare mappen van andere gebruikers op andere Mac's.

Het is namelijk ook zo dat wanneer iemand op zijn account Word open heeft staan, iemand anders op een andere Mac Word niet kan openen. Ergens moet er dus een verbinding zijn tussen de verschillende Mac's.

wel als je word instaleerd op alle clients hebben ze overal toegang tot ofwel instaleer je een windows server en dan kan je office via een remote service laten draaien zonder dat ze het moeten staan hebben op de pc of laptop dat word dan op de server gedraaid en slaat dan ook op , op deze server

ik zal je deze avond hier wat meer informatie over geven nu moet ik gaan werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan