één account tijdelijk uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
ik heb twee accounts op mijn outlook 2003, één privé en één ivm. het werk. nu zou ik ivm. vakantie alleen de account van het werk tijdelijk willen uitschakelen, maar ik vind die optie niet, ik kan de account blijkbaar alleen maar verwijderen?

Met uitschakelen bedoel je dat je de e-mail niet wilt binnenhalen?
Dat kan via Extra ; Verzenden/ontvangen ; Instellingen voor Verzenden/ontvangen ; Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren (of Ctrl+Alt+S)

attachment.php

In dit scherm heb je waarschijnlijk één groep, die selecteer je en dan de knop Bewerken

attachment.php

Nu zie je links jouw twee accounts staan (in mijn voorbeeld account1 en account2).
Als je op één van deze twee klikt, kun je het vinkje uitzetten dat staat voor De geselecteerde account opnemen in deze groep.
Na OK wordt deze account niet meer meegenomen met het verzenden/ontvangen.
Op dezelfde manier kun je dit na je vakantie weer aanzetten.

attachment.php

Bijlagen

• outlook1.jpg
    outlook1.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 5.461
  • outlook2.jpg
    outlook2.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 5.371
  • outlook3.jpg
    outlook3.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 5.360
Nu zie je links jouw twee accounts staan (in mijn voorbeeld account1 en account2).
Als je op één van deze twee klikt, kun je het vinkje uitzetten dat staat voor De geselecteerde account opnemen in deze groep.
Na OK wordt deze account niet meer meegenomen met het verzenden/ontvangen.
Op dezelfde manier kun je dit na je vakantie weer aanzetten.

heel erg bedankt, waarom heb ik dat nou weer niet zelf kunnen vinden:confused: :D .

alleen wat je hier aanhaalt lijkt me dan weer vreemd (maar dat maakt het misschien net weer normaal, want ik vind computertaal wel vaker vreemd:D) : ik zou juist dat vinkje hebben laten staan en email verzenden en email ontvangen hebben afgevinkt:o....?

Ach ja, dat komt volgens mij op hetzelfde neer.
Ik hoef nu maar één keer te klikken, terwijl jij dit twee keer doet (i.v.m. RSI-bestrijding :D)

Ach ja, dat komt volgens mij op hetzelfde neer.
Ik hoef nu maar één keer te klikken, terwijl jij dit twee keer doet (i.v.m. RSI-bestrijding :D)

ah oké, mijn dummie-idee was deze keer dus nog niet zó stom:D.

bedankt voor de snelle hulp hoor, zo ben ik lekker een paar weekjes van het werk-gezeur verlost :D :thumb: !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan