één e-mail adres onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickyboy

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Berichten
43
Ik kan naar één bepaald e-mailadres geen mail meer verzenden. Vroeger lukte dit echter zonder probleem.
Het adres bestaat nog en is correct geschreven. Alle anderen kunnen dit adres wel bereiken behalve ik.
Dit is het enige adres die voor mij onbereikbaar is. Als ik een bericht (met of zonder bijlage) probeer te versturen,
of zelfs bij een reply op een mail die ik van hen heb ontvangen krijg ik telkens dezelfde foutmelding:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<(naam)@skynet.be>
(reason: User unknown)

----- Transcript of session follows -----
550 5.1.1 (naam)@skynet.be>... User unknown¨


Iemand enig idee hoe dit komt?
 
Laat die persoon eens kijken of hij jouw email-adres niet per ongeluk geblokkeerd heeft.

Hier staat ook nog wat info http://8help.osu.edu/1268.html

Ik zou voor de zekerheid toch het emailadres ook nog even dubbelchecken. Of desnoods een keer met de hand intikken.
 
Inderdaad kan de ontvanger je per ongeluk hebben geblokkeerd.
Ook kan bij jezelf in je adresboek een typ fout zitten.
Bijvoorbeeld een komma ipv een punt, of een spatie ervoor of erachter.

Verwijder het adres, en klik bij een ontvangen mail op "Toevoegen aan adresboek".

Lukt het nu wel?
 
Na het nog een keer nagelezen te hebben ga ik toch voor de per ongeluk gebokkeerd optie, omdat het zelfs na een reply fout gaat. Emailadres moet dus goed zijn.

Is dit niet de oplossing, dan kun je misschien de rest van de foutmelding plaatsen?
 
Aan Rickyboy
Ik begrijp niet goed hoe het email verstuurd wordt naar het adres dat fatal errors geeft.
Welke software gebruik je: outlook-express, outlook, incredimail? en welke versie?
Ik weet iemand die volgend probleem had: zij stuurde een email naar gelijk wie en de ontvanger kon géén reply (antwoorden) uitvoeren. Vermoedelijke oorzaak hier is: kijk in Account/knop Eigenschappen/tab Algemeen een "antwoordadres (reply address) staan met een "O" (ooh) i.p.v. een "0" (nul).
Bij een reply wordt dit foutief email adres gebruikt en het komt nooit aan.
Geef ik hiermee enig spoor om te zoeken?
Succes!:D
 
Thanks voor de snelle reacties. Heb alle opgesomde mogelijkheden nagezien en uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. De persoon naar wie ik probeer te mailen heeft mij ook niet geblokkeerd. De foutmelding komt echter binnen enkele seconden terug binnen. Ik gebruik outlook-express 6.0 (sp2). Dit is het enige adres die problemen opleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan