één van de checkboxen reageert niet op de code

Status
Niet open voor verdere reacties.

gj1369

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Berichten
5
ik heb een bestandje gemaakt voor de vergadering van mijn club, op het formulier kunnen alle gegevens ingevuld/aangevinkt worden en bij OK wordt alles op de juiste plaats weggeschreven of overschreven.

toch is er 1 checkbox die lastig moet kunnen doen,
bij aan- of uitvinken ervan doet hij wel verder wat er moet gebeuren, behalve zich terug op uitgevinkt zetten, of bij aanpassen van reeds verwerkte gegevens zich aanvinken (indien nodig) de code werkt verder wel, heb ondertss een msgbox gezet die meld dat deze op aangevinkt moet staan zodat ik er op kan letten, maar handig is toch iets anders

al de andere checkboxen reageren perfect, passen zich aan bij opnieuw aanpassen van gegevens enz.

heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen?
 
Zonder code of voorbeeldbestand is het een beetje lastig te zeggen...
 
idd, zou iets handiger werken, sorry voor de late reactie maar blijkbaar kan ik geen files uploaden op het werk

het betreft de checkbox overschrijving, de verdere verwerkingen lopen zoals het moet, maar deze reset zichzelf niet of past zich niet aan de gegevens aan bij wijzigingen
Bekijk bijlage AV 2011.xls
 
Ik weet niet wat je bedoeling hiermee was, maar dit kan nooit werken.
Code:
Private Sub ChkOverschrijving_Click()
    If FrmAV2011.ChkOverschrijving = True Then
        FrmAV2011.ChkOverschrijving = False
        'switch naar false zetten
    Else
        FrmAV2011.ChkOverschrijving = True
        'switch aan zetten
    End If
End Sub
Als je de checkbox aanvinkt zet hij zich hiermee onmiddelijk terug uit
 
man man man, waar heb ik toen met men gedachten gezeten
en dan te zeggen dat ik daar telkens overgekeken heb ook nog
maar ja, uw eigen fouten zie je niet echt staan zekers ;-)

en in vba al zeker niet als ze geen foutmelding veroorzaken

in alle geval bedankt voor de geweldig snelle hulp warme bakkertje en octagon

greetz

G
 
Kleine tip nog: als code iets niet doet wat je verwacht, loop er dan regel voor regel doorheen, door een Onderbrekingspunt toe te voegen. Zet de cursor in de regel waar je de problemen verwacht, en druk op <F9> (of klik in de grijze kantlijn). De regel wordt dan gemarkeerd door een stip. Als je de code vervolgens uitvoert, stopt de uitvoering bij het onderbrekingspunt, en kun je met <F8> door de rest van de code lopen. Je ziet dan exact welke stappen worden uitgevoerd, en je kunt dan controleren of code correct wordt doorlopen. Ik heb in bijgaande afbeelding in jouw code een onderbrekingspunt gezet bij de eerste regel.

Met <Foutopsporing> kun je nog meer controle-opties gebruiken in je code; maak gebruik van die opties! Je hebt ze niet voor niks ;)
 

Bijlagen

  • Onderbrekingspunt.jpg
    Onderbrekingspunt.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan