Opgelost ⁸Foutmeldingen bij opnieuw installeren Windows 10

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Peter1969221

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2025
Bij installatie Windows 10 krijg ik de volgende foutmeldingen:

Bad config system info
Kernel security check failure

Ik heb geinstalleerd via usb stick wat wel werkte op mijn desktop dus daar lugt het niet aan. Ook de harde schijf geformateerd en geen partities, harde schijf is ook ok.

Ik heb het met 8gb geheugen geprobeerd en met 4gb om te kijken of het aan het geheugen lag. Misschien dat het ligt aan geheugen moederboord?

Ik ben er al dagen mee bezig. Weet iemand wat ik nog kan doen? Het is erg frusterend zoals iedeteen weet als je het niet kunt oplossen.

Vergeet te vermelden dat ik een nieuwe dus schone installatie probeer te installeren op lege harde schijf.

Ook andere ssd geprobeerd, zelfde foutmeldingen.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Ik kan als boot optie alleen kiezen tussen dvd en harde schijf.

In het einde van het boot menu kan ik in de bios direct de usb stick kiezen. Is dat de juiste manier?

Laatst bewerkt:
Ik hoef geen laatste versie te installeren. Ik installeer windows 10 op lege harddisk lange pier

Moet ik eerst deze update opstarten voordat ik windows opnieuw installeer. Ik dacht dat ik eerst windows 10 moest installeren en dan de updates. Zo werkte het wel bij mij desktop zonder die update die jij adviseerd.

Zou een opstart usb stick via mijn werkende windows 10 desktop werken? Die dan gebruiken op mijn laptop.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt, ga het morgenavond proberen.

Eerst de 22H2 doen en dan via bootmenu windows 10 opnieuw installeren via usb stick op de lege schijf?

Maar die 22H2 kan je toch niet op een lege schijf installeren? Zonder dat er wat op staat.

Maak een USB stick met die installatie bestanden van die link of laat Microsoft die USB stick freubelen, start ermee op via het bootmenu, verwijder alle partities in het geavanceerde schijfmenu en laat W10 zelf de boel installeren.

Die 22H2 zit daar gewoon al in verwerkt, je maakt het allemaal veel te moeilijk.

22H2 op usb gezet en opgestart.
Foutmelding:

System thread exeption not handled

Wat kan ik nog doen?

Na fomateren schijf in de installatie van Windows 10 werkte de installatie volledig.

Bedankt voor alle hulp lange pier, het is gelukt. Ik ben er erg blij mee.

System service expectation krijg ik nu in windows 10.

En andere foutmeldingen.....

Bad system config info

Laatst bewerkt:
Pssst.... Als je iets extra's te melden hebt en je hebt als laatste gereageerd, dan is het gewenst om je bericht gewoon aan te passen. Dat scheelt de andere gebruikers weer een hoop notificaties.

Verder vrees ik dat je hardware ergens niet lekker oké is. Begin eerst eens met je geheugen te testen met MemTest86. Let op: Dit kan een poosje duren. Ook raad ik een om je vaste schijf even te controleren op fouten.

Ok zal ik doen.

Ik ben bezig in windows 10 "deze pc opnieuw instellen"

Hopelijk haalt dat wat uit.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Als het al een schone installatie was, dan zet ik echt in op een hardware probleem, wat je niet daarmee fixt.
Maar we houden de vingers gekruisd.

Na installatie 22H2 via usb stick heb ik Windows 10 pro geinstalleerd ook via de usb stick. Nu werkt alles weer en ben ik alle updates aan het binnenhalen.

Even afkloppen op hout, hopen dat het blijft werken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan