• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

€ in grafiek weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

p0wmia

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Ik heb een grafiek gemaakt, waar ik verschillende gedefinieerde namen in de laat terugkomen. Deze gedefinieerde namen verwijzen weer naar een bepaalde range in de tabbladen.

Zie bijlage: De 1e rij '201501 t/m 201512' zijn de maanden en daaronder de getallen (gedefinieerde namen). Hij herkent alle waarden als €'s, behalve de rij onder de maanden. Dit is een gedefinieerde naam, welke weer 2 andere gedefinieerde namen bij elkaar optelt. Om één of andere reden herkent hij deze echter niet als €'s en dit wil ik graag wel. Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Gr p0wmia

P.s. had graag het bestand hier geplaatst, maar bevat gevoelige bedrijfsinformatie.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 38
Zie bijlage een opgeschoond bestand.

De rij "Totaal" is een optelling van de rijen daaronder. Echter laat hij hier nu geen €'s van zien maar getallen. Wellicht is een samenvoeging van gedefinieerde namen niet handig, maar weet me god niet hoe ik het anders kan doen. Het is een dynamische tabel, dus jullie zie slechts een versimpelde versie hiervan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In je bijlage verwijst Totaal naar een range in een ander bestand, als ik de verwijzing instel op het bereik in het bestand krijg ik keurig €'s te zien

Hmm kun je deze iets meer toelichten. Ik snap niet precies wat je bedoelt.

Ik heb via rechtklikken op de grafiek gekozen voor "gegevens selecteren" en toen "Totaal" opnieuw ingesteld.

Als ik dat doe dan zie ik niet de totalen. Je voert de volgende in ='Kopie van Totaaloverzicht.xlsx'!Verwachte_orderintake_totaal?

Dit is het dynamisch bereik voor de kolom F :
Code:
=INDIRECT("'verwachte orderintake'!$F$" & VERGELIJKEN($B$3;'Verwachte orderintake'!$A:$A;0) & ":$F$" & VERGELIJKEN($D$3;'Verwachte orderintake'!$A:$A;0))

Maar ik krijg de naam niet in een grafiek werkend.

zie bijlage voor het resultaat van wat ik gedaan heb

Bijlagen

Ja dat is makkelijk, maar het bereik Totaal dient dus wel echt dynamisch te zijn volgens de waarden in B3 en D3.

OK, zo dan.....

Bijlagen

De meeste flexibiliteit bereik je door:
- van je lijst met brongegevens een tabel te maken (Invoegen > Tabel), dan krijg je dat dynamische cadeau en hoef je nooit lege regels op te nemen
- je brongegevens te normaliseren naar vier kolommen: Jaar, Maand, Leverancier, Waarde en geen Totaalregel (*)
- van die tabel een draaitabel te maken
- en van je draaitabel een draaigrafiek.
Met draaitabellen wordt het ook een stuk eenvoudiger om de selectie te maken die je blijkbaar wilt.

(*) zie http://pixcels.nl/normalize/

De meeste flexibiliteit bereik je door:
- van je lijst met brongegevens een tabel te maken (Invoegen > Tabel), dan krijg je dat dynamische cadeau en hoef je nooit lege regels op te nemen
- je brongegevens te normaliseren naar vier kolommen: Jaar, Maand, Leverancier, Waarde en geen Totaalregel (*)
- van die tabel een draaitabel te maken
- en van je draaitabel een draaigrafiek.
Met draaitabellen wordt het ook een stuk eenvoudiger om de selectie te maken die je blijkbaar wilt.

(*) zie http://pixcels.nl/normalize/

Topper... done en fixed!! Helemaal fijn. Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan