• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

€ teken behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik had voor ik mijn probleem plaatste geprobeerd met de office - cd bestanden te repareren . Maar tijdens inst allatie blijft hij "hangen".

Zoals je ook voorstelde heb ik update uitgevoerd, maar dan vraagt hij ook om de cd en die bleef hier ook hangen.

Maar ik weet nu waar ik moet zijn dank zij jullie reakties.

groetjes leon

misschien ook nog een optie :

sjablonen hebben de extensie .XLT terwijl een werkblad de extensie .XLS meekrijgt. Misschien IS het guldenteken wel veranderd naar het euroteken, maar sla jij het door jou gewijzigde bestand als .XLS op en open je ter controle steeds het sjabloontje van Excel, oftewel de .XLT en DAARIN blijft dan het guldenteken staan, terwijl in jouw .XLS bestand keurig netjes het euroteken staat..........................?

hallo

Nee, dat is het niet .Ik open steeds het xls bestand.

groetjes leon

2 dingen :

als een complete hersteinstallatie van office niet wil lukken EN office doet "raar" EN bij de update loopt office ook vast, dan is het wellicht aan te bevelen om office even helemaal opnieuw te installeren (na de-installatie op de "nette" manier), waarbij ik wel vanuit ga dat je een legale versie van office hebt, want anders zou daar de verklaring in gevonden kunnen worden v.w.b. het vastlopen tijdens het udaten.

Hallo,

Ik heb office 2000 verwijderd en opnieuw geïnstaleerd,meteen de update sp-3 eroverheen gegooit (ging nu wel) maar het probleem blijft bestaan.

Wat lukt mij niet wat andere officegebruikers wel lukt?

groetjes leon

Een bestaand sjabloon kan je niet wijzigen, zonder eerst de beveiliging eraf te hebben gehaald. Ik heb mijn eigen Factuursjabloon gewijzigd, waarbij het guldenteken is vervangen door het €-teken. Kijk wat je ermee kan. Verander de extensie *.txt in xlt.

Groetjes,
Bennie

Bijlagen

Geplaatst door taeser
Hallo,

Ik krijg nu de volgende melding.

Hier zou een bijlage moeten staan.

De melding is: kan geen toegang krijgen tot verkoopfactuur aangepast .xlt . Het bestand is mogelijk alleen lezen .....etc.

Kun je mischien uitleggen hoe ik die beveiliging eraf haal?

groetjes leon

Ik ga ff op onderzoek uit:)

Groetjes,
Bennie

Da's raar, ik kan niks vreemds ontdekken. Kijk eens bij eigenschappen van het bestand. Staat toevallig het attribuut "Alleen Lezen aangevinkt"? Zo ja, haal het vinkje weg. Misschien kan het ook komen dat het sjabloon onder versie 2002 is gemaakt. Ik kan het helaas niet uittesten op Excel 2000. Je krijgt die melding wanneer je het probeert te openen?

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Ik waardeer het zeer dat jullie zoveel moeite voor me doen , maar ik sta zelf op het punt om het op te geven.

groetjes leon

Geplaatst door Bennie
Da's raar, ik kan niks vreemds ontdekken. Kijk eens bij eigenschappen van het bestand. Staat toevallig het attribuut "Alleen Lezen aangevinkt"? Zo ja, haal het vinkje weg. Misschien kan het ook komen dat het sjabloon onder versie 2002 is gemaakt. Ik kan het helaas niet uittesten op Excel 2000. Je krijgt die melding wanneer je het probeert te openen?

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Ja staat uitgevinkt .Heb het ook aangevinkt geprobeerd maar hetzelfde resultaat.

melding krijg ik bij openen.

groetjes leon

doe je mailadres anders even (kort) hier posten :
ik stuur je dan mijn (office 2000) factuur.xlt die je dan over die van jou moet "parkeren". Als het dan nog niet wil...................... dan is er idd. iets "anders" aan de hand bij jou.

Verwijder je posting nadat ik je mailadres heb (anders kan de hele "wereld" je mailadres lezen. Als je gelijk reageert, blijft je mailadres niet langer dan een halve minuut of zo in beeld..........

Het probleem is dus, dat ik het sjabloon niet kan uittesten met Excel 2000:confused:

Het gaat toch om het sjabloon Verkoopfactuur.xlt?

Dit is wat gedaan heb.

1) Maak een kopie van dat sjabloon dat bij jou op de schijf staat.
2) Open de kopie.
3) Ga in Excel naar Extra\beveiliging\beveiliging blad opheffen.

Nu kan je de sjabloon naar hartlust wijzigen.

Bijv.: in de kolommen Stukprijs en Totaal, zullen de bedragen nog in guldens worden weergegeven. Klik met de rechter muisknop en die kolom en kies voor celeigenschappen. Wijzig het guldenteken in het Euroteken. Herhaal stap voor andere kolom.

Misschien zijn er nog andere plekken die nog het guldenteken hebben. Herhaal dezelfde stappen.

Sla het sjabloon op (pas op: als sjabloon ook opslaan). Eventueel kan je de beveiliging weer terugzetten.

Sluit Excel en open het gewijzigde sjabloon. Nu kan je ermee werken:)

Groetjes,
Bennie

Bennie,

nee, ik ben bang dat het ding in 2000 factuur heet en wellicht in XP verkoopfactuur ? (wellicht hetzelfde gebleven maar is alleen de naam veranderd)

De versie die in mijn Office 2000 zit,

zie bijlage

Bijlagen

• factuur.jpg
    factuur.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 48
Leon,
Wellicht ben je nu -17.37 uur- off-line ?
Ik ga nu even wat anders doen.

wanneer je van het mail aanbod gebruik wil maken, post dan even een berichtje in dit topic, ben ik on-line dan reageer ik wel en dan kun je (desgewenst) daarna even je mail-adres mailen.

De naam is misschien anders, de inhoud niet:D

Pasja, kan je mijn geposte sjabloon ook uitproberen? Krijg jij dan ook een foutmelding? Zo ja, dan zijn de sjablonen niet compatibel met de verschillende versies van Excel:)

Groetjes,
Bennie

btw

er zit op mijn factuur 2000 bestand trouwens geen beveiliging.............. ???

Vanochtend heb ik even het fl. teken in het € teken veranderd en ik kon het "ongestraft" opslaan zonder gehinderd te worden door beveilignsproblemen........

vreemd.......... ???

Bennie,
gewoon te openen, maar is 'ie wel exact hetzelfde ?

Ik mis de bedragen en het "bedrijfsnaam" gebeuren in jouw versie.

Jouw XP versie hierbij als screendump.

Bijlagen

• factuur.jpg
    factuur.jpg
    30,9 KB · Weergaven: 53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan