• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

€-teken volledig links uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Hallo,

Ik heb in Excel een bedrag met het euroteken in een cel staan. Bij celeigenschappen heb ik gekozen voor financieel en bij symbool: euro. Vergeleken met andere cellen (waar woorden in staan) is het euroteken niet helemaal naar links uitgelijnd; er zitten 1 of 2 spaties tussen. Hoe krijg ik dat wel voor elkaar?

Bedankt alvast voor de reacties,
Jazz

hoi popipipo,

dat bedoel ik dus. als je nu woorden typt onder de bovenste cel (tweede rij dus eigenlijk) dan zie je dat die woorden volledig links uitgelijnd worden. bij het euroteken gebeurt dat niet. tussen de linkerkant en het teken zitten een paar spaties.

Daarom kies ik ook liever voor optie 2 of 3
Het euro-teken vlak voor het getal en niet aan het begin van de cel.

maar de vraag was hoe het euro-teken volledig links uitgelijnd kan worden... met het bedrag rechts van de cel.

Volgens mij kan dat dus niet.
Je zou kunnen overwegen om het euro-teken in een aparte cel te zetten.

Het kan wel!
Kies bij celopmaak Financieel / € Nederlands (Nederland)
of Financieel / €

Laatst bewerkt:
@hans
kijk in dit voorbeeld bestandje eens goed naar cel A1 en A2
Dan zie je de het euro teken net niet helemaal links is uitgelijnd.
Het scheelt niet veel maar toch een ietsiepietsie

@Jazz
Zie kolom E en F voor het alternatief

Bijlagen

Nou en? Is dat "ietsiepietsie" zo erg? Ze staan toch allemaal netjes onder elkaar?!
Wat jij wilt is m.i. niet mogelijk. Dan moet je voor het alternatief gaan

Het staat niet netjs op de factuur. Er staan bepaalde zinnen in die recht onder elkaar zijn uitgelijnd. Daaronder komt dan een bedrag met het eruro-teken een stukje naar rechts. Zal wel pietluttig zijn, maar ik vind dat dat niet hoort. Typisch eigenlijk dat niet kan.
Die twee cellen is op zich een goede oplossing. Helaas gaat dat niet omdat de cellen erboven (en daar weer naast) al ingevuld zijn.

Bedankt voor jullie reacties. Misschien MS eens een mailtje sturen...
Jazz

In ieder geval succes!
Mocht je een oplossing hebben, dan hoor ik dat graag!

Nee, denk dat dat niet gaat ivm andere cellen die vol zijn. Bovendien moeten we dan alle cellen met € omgooien en bijmaken en dat zijn er nogal wat. Weet niet of ik dat de moeite vind.

Heb antwoorden:

1. als je de tekst ook als 'financieel' opmaakt, dan krijg je hetzelfde effect als met het €-teken, wat betekent dat de tekst ook ietsje naar rechts gaat

2. met deze formule € * #.##0,00_-;€ * #.##0,00-;€ * "-"??_-;_-@_- (bij aangepast) wordt het €-teken wel volledig links uitgelijnd

groete,
jazz

Volgens mij is HIER het vervolg met een oplossing, maar dat wist je al . . .

en nog wel meer dan 2 :)

Wil je dan alleen nog de vraag op opgelost/afgehandeld zetten? :thumb:

Bedankt,

Heb antwoorden:

met deze formule € * #.##0,00_-;€ * #.##0,00-;€ * "-"??_-;_-@_- (bij aangepast) wordt het €-teken wel volledig links uitgelijnd

Geeft echter hetzelfde resultaat als Financieel/€ !

Nee hoor, bij die formule komt het €-teken meer naar de linker kantlijn. Kijk maar eens goed (zet het onder elkaar) of bekijk het 'Afdrukvoorbeeld'. Er zit verschil tussen.
Althans, bij mij...

Heb ze onder elkaar gezet en uitgeprint.
Alles staat absoluut in één lijn (heb er een lineaal langs gehouden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan