€1010 GamePC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus net de keuze die je maakt.

Je koopt een net wat zwakkere processor (het verschil is echt niet zo ontzettend groot) en ddr2-geheugen. (moederbord is gelijk aan de AM3-versie -> verschil is DDR2 om DDR3).
Hierdoor houd je geld over voor andere dingen.

Keuzes keuzes keuzes ;)

verschil tussen de verschillende processors in gamen op hoge resolutie:
http://www.tomshardware.com/reviews/phenom-x4-955,2278-10.html
Verschil is dus klein.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog eventjes snel over nagedacht ;)
en ik zou het wel prettig vinden om een Phenom 955 met DDR3 geheugen te nemen.
Wel kan ik misschien iets besparen op het moederbord, maar nogmaals ik weet
niet wat een goedkoper moederbord voor effect heeft op de computer zelf..:o

Ik heb eventjes gepuzzeld, en ik kwam hierop uit, met een iets goedkoper beeldscherm:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/35094

Ik kan verder nog even kijken of er nog ergens op te besparen valt, want veel duurder dan
dit mag ik het waarschijnlijk niet maken ;)

PS: keuze voor de videokaart heeft deze redenen:
1: Ik ga voor 100% geen tweede kaart plaatsen
2: Ondanks de levertijd vind ik de prijs in combinatie met het gratis spel best gunstig

Laatst bewerkt:
Als je het spel inderdaad leuk vind, dan is het natuurlijk leuk.

alleen... Levertijd: meer dan 10 werkdagen
Ik hoop dat ie nog binnenkomt.

Maar verder heb je er een prima pc aan.

Als je ZEKER geen tweede videokaart gaat plaatsen, kan je makkelijk een ietsje minder zwardere voeding nemen en een simpeler moederbord. Daar kan je volgens mij echt op besparen.

@marsmannetje:
inderdaad, het scherm is prima ;) waarschijnlijk wordt het de samsung

@nicksanten:
jah ik ben er 100% zeker van dat ik geen tweede videokaart in mijn systeem
ga plaatsen.. hoeveel W voeding raden jullie me dan aan? 500-550W ofzo? :D
En wat is dus eigenlijk het verschil tussen een moederbord van €120 en een van €40? :o
Ik wil best een goedkopere nemen maar dan moet ik wel zeker weten dat ik mijn PC
niet een heleboel slechter maak ofzo :P

Hansenmol

het goedkoopste am3-moederbord (ddr3-moederbord) kost 70 euro.
hoe deze presteert tov de goede moederborden weet ik helaas niet

Ik ben nog even gaan kijken en ben hierbij op een goedkopere voeding gekomen
van 550W (ik had eerst 600W) waar ik ongeveer €12 mee bespaar. :P

Bij de moederborden is er niet verschrikkelijk veel keuze; de goedkoopste is ong. €70,
hierna is de op een na duurste €111. Het moederbord dat ik heb gekozen was €119 en ik vind deze €8 persoonlijk ook niet zoveel uitmaken. :)
Dus tenzij je de €40 euro verschil tussen die twee moederborden écht niet merkt blijf ik bij deze keuze. (ik zal op internet nog even proberen te zoeken over de verschillen)

Verder zie ik niet veel punten waarop ik nog kan besparen ofzo. :D
Daarmee denk ik dat ik de PC over een kleine week al kan bestellen,
maar aangezien de videokaart nogal een lange levertijd heeft en hij ook nog
geassembleerd moet worden zal hier wel een kleine twee à drie weken overheen gaan.

goeiemiddag,

overmorgen ga ik mijn PC bestellen, dit is hem geworden:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/48010

ik laat wel wat van me horen als ik hem binnen heb,
ik moet wel nog een OS regelen van een vriend, maar daarna laat ik weten hoe hij bevalt.

(Link is nu verbeterd) bedankt voor het reageren allemaal!

Hansenmol

Laatst bewerkt:
excuses! :P verkeerde link, ik plaats nu de goede link..

goede link geplaats.. :D

Laatst bewerkt:
Morgen bestel ik de PC, en ik heb er nog even over nagedacht om later eventueel een 2e videokaart plaatsen..

Mijn videokaart zou nu deze worden: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/48010#p-4-productid-070714 :D

Maar als ik een tweede kaart erbij wil plaatsen kan ik geen GTX275 nemen, dus dan wordt het:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/48010#p-4-productid-075350 (standaard OC'ed)

Als ik dan ervoor kies om een 2e HD 4890 te plaatsen.. hoeveel W voeding heb ik dan minimaal nodig? Ik heb nu OCZ Fatal1ty 550W

(Ik dacht hier nog even over na aangezien ik bij een GTX275 100% GEEN 2e kaart kan plaatsen, en dit voor in de toekomst misschien toch wel handig is.. ;))
Aangezien ik hem morgen bestel kunnen jullie vandaag nog antwoorden? :D

Alvast bedankt,

Hansenmol

Laatst bewerkt:
vind ik ook goed :P ik zal nog ff kijken
maar weet je misschien hoeveel W voeding ik minimaal nodig zal hebben voor
2 GTX275 of 2 HD4890 kaarten in SLI / Xfire?

rond de 650-750W ofzo?

edit: er zijn trouwens bijna geen moederborden in AM3 die SLI ondersteunen, dan is het denk ik zoiezo makkelijker om voor Xfire te gaan

Laatst bewerkt:
er zijn vast wel AM3 borden die SLI ondersteunen (even geen zin om te zoeken, heb ook niet veel verstand van AMD) maar als jij liever crossfire (geen xfire) draait, moet je dat vooral doen, al presteert een gtx275 volgens mij net iets beter.
qua voeding denk ik dat je inderdaad moet gaan kijken naar een 650-700 watt van een a-merk

er zijn vast wel AM3 borden die SLI ondersteunen (even geen zin om te zoeken, heb ook niet veel verstand van AMD) maar als jij liever crossfire (geen xfire) draait, moet je dat vooral doen, al presteert een gtx275 volgens mij net iets beter.
qua voeding denk ik dat je inderdaad moet gaan kijken naar een 650-700 watt van een a-merk

edit: ik denk dat ik even verkeerd heb gekeken, ondersteunt dit moederbord SLI? moederbord
Zoja, dan is al mijn gezeur voor niets en bestel ik gewoon een GTX275
Zoniet, dan neem ik toch maar de HD4890

Zou DEZE voeding goed zijn? (OCZ ModXStream Pro 700W Modular)
(700W voeding --> 2x GTX275)

Bedankt voor de reactie

Laatst bewerkt:
edit:

Deze PC wordt het uiteindelijk: PC

De voeding kies ik omdat ik er later eventueel nog een GTX275 bij wil plaatsen ;)

Als iedereen het hier een beetje mee eens is dan bestel ik hem vanmiddag nog! :D

(Ik moet er trouwens wel zeker van zijn dat dit moederbord SLI ondersteund) :o

Als alles dan goed gaat zal ik hem over anderhalve week wel binnen krijgen verwacht ik,

Hansenmol :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan