€20,- voor degene die mij helpt me telefoon te unlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhm. heb jij daar een bron van?

Ik vond namelijk dit:

en in de algemene voorwaarden van Tele2:

Wettelijk gezien is unlocken niet strafbaar. Waarom denk jij anders dat er zoveel van die unlockboeren zijn, en openbaar adverteren?

Je hebt je nog altijd aan de voorwaarden van je toestel c.q. "abonnement" te houden.

Je hebt je nog altijd aan de voorwaarden van je toestel c.q. "abonnement" te houden.

Wanneer je binnen een abbo zit, heeft het sowiezo weinig nut om hem te unlocken. Je moet immers toch voor je abbo betalen.(of het moet Pre-Paid) zijn.
Maar verders is het wettelijk toch echt legaal.

Wettelijk op basis van auteursrecht niet nee....... en daar schermen al die unlockers mee.

Maar wel op basis van de algemene voorwaarden. daar staat in dat je dat niet mag. en die zijn rechtsgeldig zolang ze niet tegen de wet in gaan (voor zover ik weet bestaat er geen wet "je mag je toestel unlocken") ofwel ze onredelijk bezwarend zouden zijn voor de gebruiker...

En ga jij maar eens bewijzen dat een simlock onredelijk bezwarend is.

btw dat toestel ben je door de simlock aan het afbetalen.... (juridisch gezien) dus de vraag is dan "is het dan al van jou?"

Laatst bewerkt:
Wettelijk op basis van auteursrecht niet nee....... en daar schermen al die unlockers mee.

Maar wel op basis van de algemene voorwaarden. daar staat in dat je dat niet mag. en die zijn rechtsgeldig zolang ze niet tegen de wet in gaan (voor zover ik weet bestaat er geen wet "je mag je toestel unlocken") ofwel ze onredelijk bezwarend zouden zijn voor de gebruiker...

En ga jij maar eens bewijzen dat een simlock onredelijk bezwarend is.

Wie zegt wanneer jij je toestel gaat unlocken, dat je dat doet met de bedoeling om een sim van een andere provider te gebruiken?

Het is zelfs zo, dat wanneer je een Nokia toestel ter reparatie aanbied bij een NSP(Nokia Service Point), en deze word met een simlock opgestuurd, hij zonder lock terugkomt.

Wie zegt wanneer jij je toestel gaat unlocken, dat je dat doet met de bedoeling om een sim van een andere provider te gebruiken?
Wettelijk gezien zal dat ook een worst zijn, Dat slaat alleen op het feit of het toestel jou eigendom is en of je dus kan spreken over "mijn eigendom dus kan ik mee doen wat ik wil"

Het is zelfs zo, dat wanneer je een Nokia toestel ter reparatie aanbied bij een NSP(Nokia Service Point), en deze word met een simlock opgestuurd, hij zonder lock terugkomt.

Dat ontslaat je niet om je aan de wet te houden.

Lees Artikel 231 van Boek 6 BW en verder maar even door wat er over algemene voorwaarden in de wet staat.
In mijn optiek en verschillenden met mij (zie eerdere posts) houd je je dus niet aan de algemene voorwaarden en ben je dus illegaal bezig (of het nou prepaid of abbo betreft)

De voorwaarden van tele2 zijn duidelijk. Het mag niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan