• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0 niet meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geja89

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2019
Berichten
17
Goedemiddag allen,

ik heb in een vrij groot bestand alle resutaten van medewerkers per week onder elkaar weergegeven.
Dit gaat goed als ik de volgende formule gebruik:


Code:
ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(AE$1;INDIRECT("'"&$A36&"'!$B:$O");9;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN(AE$1;INDIRECT("'"&$A36&"'!$B:$O");9;ONWAAR));"")


Nu wil ik echter in een sheet het gemiddelde weergeven van de kolommen 9 tot en met 11.
Wanneer ik onderstaande formule gebruik krijg ik inderdaad de gemiddelde uitkomst, echter wordt het cijfer 0 meegerekend.


Code:
ALS.FOUT(GEMIDDELDE(VERT.ZOEKEN(AN$1;INDIRECT("'"&$A47&"'!$B:$O");9;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(AN$1;INDIRECT("'"&$A47&"'!$B:$O");10;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(AN$1;INDIRECT("'"&$A47&"'!$B:$O");11;ONWAAR));"")


De formule doet uiteraard excact wat er gevraagd wordt, echter lukt het mij niet om een formule te schrijven waarbij alleen het gemiddelde van de kolommen 9-11 wordt berekend wanneer het getal hoger is dan 0.
Aangezien ik zit met privacyregelgeving inzake personeelsgegevens kan ik het bestand zoals deze nu is niet uploaden. Ik hoop dat iemand mij dan ook aan de hand van de huidige gegevens verder kan helpen.
 
Doet me eraan denken dat bij sommige bedrijven medewerkers die geen letter van de AVG gelezen hebben er toch (vaak onjuist) mee schermen om maar niet aan informatieverzoeken te hoeven voldoen. Kennelijk is de koffie belangrijker.
Anders gezegd: je kunt toch een voorbeeldbestand met gefingeerde gegevens maken?
 
Dag Timshel,

Het is mijns inziens niet nodig om onterechte conclusies te trekken en te beledigen, ik vraag alleen maar om hulp.

Zo, dan ga ik nu eerst even een belangrijk bakje koffie halen :p
 
Geniet van je koffie, maar plaats na de koffie dan even een voorbeeldbestandje
Want een formule herschrijven gaat zonder voorbeeld zelden lukken en in tegenstelling tot ASTRO TV kunnen wij bestanden niet telepatisch uitlezen of aanpassen :D

De oorzaak van je probleem ligt vermoedelijk in de uitkomst van de diverse vert.zoeken formules daarbij wordt kennelijk wel de zoekwaarde gevonden in het tabelbereik maar is de gevraagde kolom leeg en in dat geval geeft deze de waarde 0

Ik vermoed dat het toevoegen van een extra kolom aan het tabelbereik uit de vert.zoeken functie met een regelgemiddelde de zaak aanzienlijk zal vereenvoudigen en dan ook daar de 0 waarden kan worden afgevangen voor een correct gemiddelde
 
Oké, ik ben enorm aan het knippen, verwijderen en deleten geslagen.
Ik heb een mini bestandje overgehouden welke ik hierbij upload.
Ik hoop dat dit het duidelijker maakt.
 

Bijlagen

  • Productiviteit%202019%20testbestand.xlsm
    924 KB · Weergaven: 28
In werkblad afd. 8A, cel AN46
Code:
=GEMIDDELDE(VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&$A46&"'!$K$3:$M$3");VERGELIJKEN(AN1;INDIRECT("'"&$A46&"'!$B$4:$B$66");0);))
INDIRECT wordt herberekend bij iedere scheet die je laat en dat maakt het werkboek nogal traag. Je kunt beter je brongegevens in één tabel stoppen met een extra kolom weeknummer. Scheelt je een hoop frustratie.
 
Wat is het verschil tussen verwijderen en deleten?:eek::d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan