Wat is er met Aomei gebeurd?

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
11.673
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb geüpdatet naar versie 8.0 en het is een drama. Back-ups duren tweemaal zo lang.
Is Aomei overgenomen door een andere eigenaar?
 
Als na een update iets niet goed werkt, is dat NIET omdat er een nieuwe eigenaar zou zijn, dat is klink klare onzin.

Oorzaken van traagheid

  • Internetverbinding: Een trage of instabiele Wi-Fi/bedrade verbinding vertraagt downloads.
  • Overbodige programma's: Veel programma's die tegelijk draaien, vertragen de PC en dus ook de AOMEI-software.
  • Schijfruimte: Weinig vrije ruimte op je schijf kan alles traag maken.
  • Hardware: Een oude harde schijf (HDD) of defecte componenten kunnen de prestaties sterk beïnvloeden, vooral bij grote taken.
  • Softwareconflicten/Drivers: Soms missen de Windows PE-omgeving (voor opstarten) of de AOMEI-software zelf de juiste drivers.

Oplossingen

  • Controleer je verbinding: Gebruik een bedrade verbinding als het kan en vermijd andere downloads.
  • Herstart: Start zowel je PC als je router/modem opnieuw op.
  • Schoon je systeem op: Verwijder onnodige software en schakel onnodige opstartprogramma's uit in taakbeheer.
  • Geef het tijd: Updates of kloonacties kunnen uren duren, afhankelijk van de grootte.
  • Bekijk AOMEI-artikelen: Zoek op de AOMEI website of hun ondersteuningspagina naar specifieke oplossingen, zoals het toevoegen van drivers in de WinPE-omgeving.
  • Controleer de schijf: Gebruik tools zoals CrystalDiskInfo om de gezondheid van je harde schijf te checken

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
of kijk of je vraag hier ook staat https://www.aomeitech.com/kb/partitionassistant/stuck-operation-solutions.html
of vraag het hun
 
Waarom zou een ontwikkelaar een product dat goed draait zo veel slechter maken. Een back-up maken ging met de oude versie altijd vlot. Daar is normaal geen verklaring voor aan te wijzen behalve dat een andere eigenaar het programma drastisch wijzigt. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Al die aangedragen zogenaamde oorzaken en oplossingen zijn klink klare onzin en tijdverkwisting immers voor het updaten, met de oude versie was er niets aan de hand en verliepen de back-ups vlot. Dus in mijn systeem is niets gewijzigd.
 
Zo gek is het niet dat een product dat eerst ieders waardering kreeg er niet zo best meer voorstond nadat een andere partij het had overgenomen en daar zo zijn eigen ideeën op los had gelaten. Denk maar aan Norton Utilities bijv.

Maar de meest waarschijnlijke verklaring is dat er bugs in de update zitten.
Want jullie weten toch mijn stelling: "in (nieuwe) software zit altijd minstens één fout" of een variant hier op: "foutloze software bestaat alleen in de theorie"
 
Ja, dat denk ik ook. Later maar eens uninstall doen en opnieuw installeren.
Hieronder de flauwekul van Norton Security nu van Gen/Avast.
Nergens staat per item wat welke app, om welke registersleutels en welke "rommel aan GB" het gaat. Complete idioten zijn het bij Gen.

De pc presteert goed, heeft veel vrije schijfruimte (104 GB gebruikt en 826 GB beschikbaar) en is stabiel.

De bedoeling is Norton Utilities aan te smeren. En die heb ik al op mijn systeem staan. In het verleden 1 x gebruikt/uitgevoerd en gelijk het hele systeem crashte en was onbruikbaar.


Totale onzin.jpg

Systeem Crash.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al die aangedragen zogenaamde oorzaken en oplossingen zijn klink klare onzin en tijdverkwisting immers voor het updaten, met de oude versie was er niets aan de hand en verliepen de back-ups vlot. Dus in mijn systeem is niets gewijzigd
Vraag het dan niet. Ga lekker terug naar de versie voor de update en het werkt weer zoals jij dat wilt.
Klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan