• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost 0 waarde niet weergeven in samengevoegde cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Wie kan mij helpen met de oplossing?
De cellen C2, D2, G2, H2 en E2 worden in genoemde volgorde samengevoegd in 1 cel. De uitkomst van G2 word in de samenvoeging aan beide zijden gescheiden door een spatie.
de uitkomst in G2 wordt gehaald uit een ander tabblad d.m.v. de functie VLOOKUP. Echter als daar niets is ingevuld geeft ie dus als uitkomst in G2 een 0 waarde. Nu heb ik dat al uitgezet bij advanced options waardoor ik in G2 geen nulwaarde heb als uitkomst als daar niets is om weer te geven. Alleen in de samengevoegde cel met onderstaande formule komt de nulwaarde weer tevoorschijn. Hoe kan ik dat in onderstaande formule oplossen?
Alvast bedankt voor de moeite.

=UPPER(IF(C2<>"";C2&(TEXT(D2;"000"))&(IF(G2=" ";" ";" "&G2&" "))&H2&TEXT(E2;"000");""))

bijgevoegd een screenshot waarin cel G2 is geselecteerd.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-01-31 112615.png
    Schermafbeelding 2024-01-31 112615.png
    9,5 KB · Weergaven: 8
met een voorbeeld bestand krijg je een betere reactie.

De laatste 0 in formule vervangen door ""

met een voorbeeld bestand krijg je een betere reactie.

De laatste 0 in formule vervangen door ""
Ik begrijp dat helemaal wat betreft het bestand meesturen. Helaas staat er ook veel bedrijfsgevoelige informatie in waardoor ik dus eerst het een en ander moet verwijderen / aanpassen voordat ik het kan delen. Anders ga ik dat toch maar even aanpassen. Bedankt voor de tip.
Ik heb de laatste 0 aangepast in de formule van cel G2. helaas geeft dit niet de oplossing en blijft de 0 tevoorschijn komen in de samengevoegde cel.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

waarom gebruik je niet de IF formule ipv de IFERROR?

Berry,
probeer eens als volgt:
Vriendelijk bedankt voor je antwoord. Helaas bied het niet de oplossing. Als ik in jou voorbeeldbestand cel C9 leeg laat dan verschijnt er in de samengevoegde cel helaas nog een 0 in het midden. En dat is juist het probleem. Er komen niet altijd gegevens te staan daar dus wil ik dat graag blanco houden.

Zet in G2:
Code:
=ALS(C9="";"";C9)

Zet in G2:
Code:
=ALS(C9="";"";C9)
Vriendelijk bedankt voor je antwoord. Ook dit werkt helaas niet. In G2 staat ook een formule die z'n data haalt uit een ander blad =IFERROR(VLOOKUP(C2;'Waarden producten'!A$2:F$500;5;0);0)

Dus ik hoop echt dat het opgelost kan worden in de onderstaande formule,
=UPPER(IF(C2<>"";C2&(TEXT(D2;"000"))&(IF(G2=" ";" ";" "&G2&" "))&H2&TEXT(E2;"000");""))

Tech8 heeft een mooi voorbeeldje gemaakt. Daar zie je dus de 0 verschijnen in de samengevoegde cel als G2 geen waarde bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan