• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0 waarden bij Verticaal Zoeken Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Berichten
70
Beste,

Zojuist heb ik een geheel facturatie systeem gemaakt met een prijslijst en klanten bestand gemaakt.
Dit is allemaal gekoppeld met verticaal zoeken.

Echter ben ik op het laatste puntje (momenteel) op 1 puntje terecht gekomen.

Ik heb een dropdown menu ingesteld voor de klanten. Op 1 Punt moet alleen een veld worden ingevuld als het een bedrijf is. Dit veld kan dus ook leeg zijn in het klantenbestand. Wanneer die leeg staat en ik er een klant neer zet, zet excel er een "0" neer. Dit zou ik graag weg willen hebben.

Dit is mijn Vert.zoeken:
=ALS(ISLEEG(B12);"Bedrijfsnaam";(VERT.ZOEKEN($B$12;VERSCHUIVING(Klanten!$A$2;0;0;AANTALARG(Klanten!$A:$A)-1;4);4;0)))

B.v.d.

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
 
=ALS(B12="";"";VERT.ZOEKEN($B$12;VERSCHUIVING(Klanten!$A$2;0;0;AANTALARG(Klanten!$ A:$A)-1;4);4;0))

test deze eens
 
Beste,

Bedankt voor de snelle reactie. Maar dat werkt helaas ook niet.

In tabblad: Klanten staan de 4 regels. De Verwijzing (dropdownmenu) heb ik ingesteld op naam. Want die is er altijd. Omdat het bedrijfsnaam niet altijd nodig is, is deze soms leeg. Wanneer die leeg is, komt dus die 0.Dat veld haalt hij niet van de homepage, maar van het extra tabblad: Klanten.


123.PNG

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
 
Beste,

Als je begrijpt heb ik de overige informatie weggehaald.

Het geen waar het om gaat is wel nog beschikbaar.Hier de bijlage:Bekijk bijlage test.xlsm

Nogmaals b.v.d. en bedankt voor de snelle reactie en hulp!

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
 
Bekijk dit eens.
 

Bijlagen

  • Ramzi test .xlsm
    21,1 KB · Weergaven: 42
Dankjewel!

Ik heb jouwn code gebruikt, en toch een beetje aangepast naar wat ik wilde.

De code van jou was:
=ALS(B12="";"";ALS(VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)=0;"";VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)))

En hierin heb ik het veranderd:
=ALS(ISLEEG(B12);"Bedrijfsnaam";ALS(B12="";"";ALS(VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)=0;"";VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0))))

Ik wil jullie beide bedanken voor de tijd! Hartelijk Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
 
ISLEEG(B12) is gelijk aan B12=""
Dus dubbel op; dan zou ik er er het volgende van maken :

=ALS(B12="";""Bedrijfsnaam"";ALS(VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)=0;"";VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)))
of
=ALS(ISLEEG(B12);"Bedrijfsnaam";ALS(VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)=0;"";VERT.ZOE KEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0))))
 
Oke. Nogmaals bedankt :)

Ik heb het volgende gebruikt en het werkt ook het zelfde:
=ALS(ISLEEG(B12);"Bedrijfsnaam";ALS(VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)=0;"";VERT.ZOEKEN($B$12;Klanten!$A:$E;4;0)))

Nogmaals. Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan