• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0-waarden in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

wardtaal18

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Beste mensen,

Ik heb een mooi excel bestand gemaakt waarin o.a. alle omzetten van al onze verkopers zichtbaar worden gemaakt. Vervolgens heb ik dit grafisch weergegeven in een grafiek! Echter, nu laat deze grafiek ook alle verkopers zien die in die periode niets verkocht hebben (omzet van 0 euro), daarnaast heb ik ruimte open gelaten voor toekomstige verkopers, ook deze zijn terug te zien in de grafiek!

Hoe kan ik een grafiek maken waarin 0-waarden niet in terug te zien zijn? kan iemand mij helpen?

bijv.
omzetten per verkoper:
a. 2500 euro
b. 1250 euro
c. 0 euro
d. 2000 euro

Nu moet de grafiek alleen verkoper a, b en d laten zien (c dus niet!).

Alvast bedankt!
Ward

Heb je een voorbeeld bestand. Misschien dat je wat qua indeling kan doen en dan de grafiek laten kijken naar waardes groter dan 0

Hier is een voorbeeld bestand... heb 'm wat vereenvoudigd omdat ik hem ander niet kon uploaden.

Het gaat om de grafiek: alles komt hierin terug, ook de 0-waarden, deze moeten echter onzichtbaar worden (dus niet terug te zien in de grafiek)!

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik weet niet in hoevere je thuis bent met Macro's
Bijgevoegd bestand gebruikt Blad2 en Blad3 (dus ik hoop niet dat jij deze gebruikt anders moet je ze aanpassen) om wat heen en weer te copieren.
Nadat dat gebeurd is maakt hij op Blad1 de nieuwe grafiek aan.

Het maakt niet uit hoeveel Verkopers je in Kolom A hebt staan
Als er in Kolom B maar € - staat worden ze er uit gefiltered.

Hoop dat dit is wat je zocht

Bekijk bijlage Variabele Grafiek.zip

Als in kolom A de omzetten staan, corrigeren in kolom B door bvb de formule
Code:
=ALS(A1=0;NB();A1)

De #N/B wordt nooit weergegeven als waarde in een grafiek.

De marco doet eigenlijk precies wat ik wil :D je bent een held ;P
alleen ben ik beniewd of ik dit toegepast krijg in mijn eigenlijke bestand, omdat hier veel meer gegevens en verwijzingen naar voren komen.

is het overigens niet zo te maken dat de grafiek automatisch aanpast wanneer er iets in de gegevens gewijzigd wordt?
het is ook de bedoeling dat er een 'cockpit' uitkomt voor mijn baas, dus dat alleen de grafiek te zien is... wanneer hij dan de gegevens inporteerd vanuit het systeem, moet hij direct de omzetten ed. kunnen zien!

iig bedankt!

Hej,

dat met #n/b had ik zelf ook al geprobeerd, dit werkt wel bij bijvoorbeeld een cirkel diagram, maar niet bij een staafdiagram, hij geeft dan gewoon nog de verkoper aan, alleen zet er ipv 0 euro n/b bij! (zie bijlage)

@Geep1980: je macro is geniaal, maar ik krijg hem op geen mogelijkheid in mijn oorspronkelijke bestand...
ik weet niet zo heel veel van macro's, heb er wel eens iets over gehad tijdens een cursus! het is toch zo dat je zelf macro's op kan nemen? als ik bijvoorbeeld een filter instel en dan alle waarden weergeef muv de 0-waarden, maakt hij deze grafiek ook goed, maar dit is eenmalig en wanneer ik gegevens verander moet ik de filter weer opnieuw instellen!!

Kan ik een macro opnemen dat ik die filter instel en dat dit automatisch gebeurt als ik mijn werkblad opstart? en hoe werkt dit dan precies? kan je me daar aub mee helpen!

bedankt!

Bijlagen

Hej,

Ik heb nu de volgende macro zelf aangemaakt... maar de grafiek past zich pas aan als ik erop klik! is het niet mogelijk dat hij deze uitvoert wanneer ik het tabblad open ofzo of uberhaupt automatisch?

kan de bijlage niet bijvoegen, kan geen bestanden met macro's meesturen!

De macro kan automatisch worden gezet. Dit kan ik echter morgen pas doen

ja, nu doet ie het idd wel automatisch!

Heb even in jouw macro's zitten kijken en neem aan dat deze macro ervoor zorgt dat de andere macro om de 10 sec. refreshed:

Call Copy_Voor_Grafiek
Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:10"), "MyMacro"

End Sub

Ik heb zelf een macro gemaakt die ervoor zorgt dat een filter (die alles <0 wegfilterd) automatisch herhaald wordt als ik op het plaatje klik! dat is deze macro:
'

'
Range("A8").Select
Range("A4:B10").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:= _
Range("A14:B15"), Unique:=False
End Sub
't is een vrij eenvoudige macro, maar hij werkt wel! doet eigenlijk hetzelfde als jou macro (uit het vorige bestand). Als ik hier die 'time-macro' aan toe zou kunnen voegen, zou ie perfect zijn en had de 'time-macro' alsvolgt gemaakt:

Call Grafiek_Automatisch

End Sub

iig bedankt van het nieuwe bestand, dit is wel wat ik zoek!!

Tnx, grtz!

Jij hebt het volgende staan:

Sub MyMacro()

Call Grafiek_Automatisch

End Sub

MyMacro wordt al gebruikt om de grafiek opnieuw te maken.
Als je er nu MyMacro2 o.i.d. van maakt zou hij moeten werken

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar ik heb er het volgende van gemaakt:

Sub MyMacro2()

Call Grafiek_Automatisch
Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:10"), "MyMacro2"

End Sub

Hij doet het echter nog steeds niet... of bedoelde je iets anders? Heb het bestand meegestuurd! als je er even naar zou willen kijken zou wel fijn zijn, kun je ook zien wat voor macro ik nu gebruikt heb!

tnx

Bijlagen

Plak in ThisWorkbook het volgende:

Private Sub Workbook_Open()

Run "MyMacro2"

End Sub

Dit zorgt er voor dat je macro wordt gestart op het moment dat het bestand wordt geopend

ah, tnx man :D hij doet 't nu goed ja!!

denk dat ik voorlopig wel ff genoeg weet... mocht ik nog een vraagje hebben, kom ik bij je terug ;P

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan