• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

00012 wordt 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcjaco

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2014
beste

excel 2013

ik type 0012 en krijg 12 , hoe kan ik ook die, 00 zichtbaar krijgen?
met vriendelijke groeten
Marc

@marcjaco,
niet vriendelijk om in te breken in een vraag.
zet de celeigenschappen op 0000

sorry,
hoe doe ik dit dan als ik nog eens met een vraag zit?

Laatst bewerkt:
Gewoon zelf een nieuwe vraag aanmaken door bovenaan op nieuwe vraag maken te drukken.

Zoals al aangegeven is het niet vriendelijk om in andermans vraag een vraag te stellen.
Dit kunt u zelf doen door te drukken op de knop "+ Nieuwe vraag stellen" die linksboven elk forum staat :)

Ik heb het voor je nu allemaal in een draadje gezet zodat je iig antwoord kan krijgen op de vraag

succes ermee :thumb:

Marc,

Je kan ook gewoon een apostrophe voor het getal zetten.
Bijvoorbeeld '00012.
Met een apostrophe voor je gegevens worden zij telkens weergegeven zoals je ze schrijft.

Grtjs.
Armand

@ armand,
Dit klopt inderdaad, als er dan nog een berekeningen dient te gebeuren moet je er wel rekening mee houden dat je dan met een tekst te maken krijgt.
Indien je de cel eigenschappen instelt op aangepast 0000 dan kan je gewoon 12 invullen de voorloopnullen komen dan vanzelf te voorschijn en blijf je nog steeds met een getal zitten.

@plongske

Heb juist eens getest, in cel a1 '00012 gezet en in cel c1 "a1*b1".
Als ik nu in cel b1 een getal invul wordt de vermenigvuldiging correct uitgevoerd.

Grtjs.
Armand

Gewone berekeningen lijken inderdaad te lukken, maar zoekfuncties niet. zie voorbeeld

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan