.001 files kunnen niet geopend worden met winrar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogstar

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2010
Beste,
'Via via', ben ik gekomen aan 100 files, die de naam hebben mebz.001, mebz.002, enzovoort. Mijn probleem is nu, hoe kan ik deze bestanden openen. Ik weet het, er zijn daarrond al veel vragen geweest, op vele fora, maar toch is mijn probleem nog niet opgelost. Ik zal jullie zeggen wat ik al heb gebprobeerd, en hopelijk kunnen jullie mijn dan vertellen wat ik ben vergeten :D

1. Ik heb de bestanden gejoint met HJ split, maar dan kwam ik gewoon tot 1 groot bestand, die ik totaal niet kon openen (want de extensie onbrak). Normaal gezien zou ik volgens de site waar ik deze bestanden heb gedownload een iso file moeten uitkomen.

2. Het eerste bestand openen via winrar was ook geen optie, want wanneer ik R-klik, op openen met, dan komt er kladblok, als ik dit dan wil wijzigen, moet ik winrar selecteren in een lijst. Het probleem is nu dat winrar niet tussen de lijst staat, en als ik blader naar hem, het exe file selecteer, dan staat hij er nog altijd niet tussen. Ik heb al zitten zoeken in mijn register naar een 'no open with' code, maar niks gevonden. (maar eigenlijk is dit een ander probleem)
Als ik dan gewoon winrar open, en dan navigeer naar de folder met die bestanden in, het .001 file probeer te extracten, komt er: 'no archives found'. Nochtans lukt het bij iedereen die deze bestanden gedownload hebben wel :confused:

3. Dusja, dan maar nog een derde optie: Via 7-zip file manager, kon ik het wel het eerste bestand selecteren, op uitpakken klikken, maar dan bekwam ik gewoon hetzelfde grote bestand, dat ik ook bekomen was via HJ Split.

Zoals jullie wrs wel door hebben, ben ik echt hopeloos aan het worden, dus reageer aub zo snel mogelijk!:(

Bedankt, Cedric

Met 7-zip zouden deze bestanden gewoon uitgepakt moeten kunnen worden.
Mag ik vragen om wat voor "via via" bestand het gaat?

Als je weet dat het bijvoorbeeld een iso bevat kan je misschien gewoon .iso toevoegen aan het uitgepakte bestand wat niet werkt?

Anders denk ik dat het bestand binnen in de gecomprimeerde bestanden gewoon corrupt is.

Neen, zoals ik al gemeld heb, krijg ik met 7-zip een bestand zonder extensie, terwijl al de rest die deze 'torrent gedownload' ;)heeft daar geen problemen van heeft, en een gewoon ISO bestand moet uitkomen. De extensie.iso er achter zetten werkt niet :(
En bij mijn weten kunnen torrents niet geupdate worden, dus kan het niet zijn dat ze plotseling corrupt worden.:(

Andere opties?

Probeer het eens met de laatste versie van WinRAR (v4.00) uit te pakken, indien je dat nog niet geprobeerd hebt.

Zit er bij de download toevallig ook een bestand met de extensie SFV? Daarmee kun je de integriteit van alle bestanden controleren. Dit kan bijvoorbeeld met het programma QuickSFV. Dan weet je in ieder geval zeker dat de bestanden die je gedownload hebt in orde zijn.

Neen, zoals ik al gemeld heb, krijg ik met 7-zip een bestand zonder extensie, terwijl al de rest die deze 'torrent gedownload' ;)heeft daar geen problemen van heeft, en een gewoon ISO bestand moet uitkomen. De extensie.iso er achter zetten werkt niet :(
En bij mijn weten kunnen torrents niet geupdate worden, dus kan het niet zijn dat ze plotseling corrupt worden.:(

Andere opties?

Er kan wel data verloren gaan tijdens het downloaden dus daar kan de iso corrupt van raken.
Als de iso het niet doet met de .iso extensie erachter lijkt mij dat de gehele download gewoon niet werkt en gaat werken.

Waarschijnlijk heb je wel gelijk grumbkow.
Bedankt voor al jullie reacties, ik zal het dan wel houden bij assasins creed xP

Deze mag dus dicht ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan