0200: Error Fixed Disk 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Ik heb hier een Sony Vaio Laptop die sinds enige maanden de error 0200: Error Fixed Disk 0 aangeeft bij het opstarten. Ik heb vervolgens de keuze F1 is doorgaan en F2 naar BIOS. Bij de keuze F1 wordt aangegeven dat het besturingssysteem niet gevonden kan worden. In de Bios kan ik helaas geen aanpassingen aanbrengen om deze error te voorkomen. De laptop is nu meerdere malen naar de winkel terug gebracht voor reparatie. Telkens krijg ik het antwoord dat het besturingssyteem is en dat de opnieuw geïnstalleerd moet worden. Wanneer zij dat moeten doen, gaat het aardig in de papieren lopen, dus heb ik dit zelf afgelopen weekend uitgevoerd. Echter vanmorgen nog weer even geprobeerd of het systeem opstart en wat denk je…weer die error. Pas na twee keer rebooten, de laptop een beetje bewegen (weet niet of het hier aan ligt) start het systeem weer op. Ook nog een filecheck uitgevoerd, maar ook hier worden geen slechte sectoren gevonden.
Uiteraard ook nog even gegoogeld om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Daarbij kwam ik o.a. het volgende tegen:
http://www-07.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-63548

Field replaceable unit or action, in sequence
1. Reseat the hard drive
2. Run the BIOS Setup Utility and Load Setup Defaults
3. Hard drive
4. System board

Hoe kan ik er nu achter komen welk probleem zich hier voordoet?! Persoonlijk denk ik dat het de hardeschijf is en in het slechtste geval het moederbord. Het enige is dat de foutmelding niet consequent getoond wordt.

Wat te doen?

Hoi,

Ik zit zomaar even mee te denken, en heb je al even gekeken of je hd nog goed is aangesloten.dit i.v.m. even bewegen van notebook het lijkt een los contact.

Modag

hmmm.. nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga het vanavond weer eens proberen.

Gisteravond geprobeerd of het bewegen helpt bij het oplossen van het probleem. Helaas niet. Ik heb nu eerder het gevoel dat tijd een rol speelt. Wanneer de laptop enige tijd uit heeft gestaan werk het opstarten niet. Dan krijg ik die vervelende error, echter wanneer je dan bijvoorbeeld 5 min. wacht en opnieuw start dan werk het ineens wel. Hierbij is de laptop op dezelfde plaats blijven staan, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Kan het zijn dat het moederboard het aan het begeven is, of heeft iemand anders een beter idee?!

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan