0x400110020000100a

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knikker14

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik wil Vista herinstalleren, maar krijg de volgende fout melding:
0X400110020000100A.

Ik heb een gezocht op internet, maar niet de oplossing gevonden. Ik zal zo veel mogelijk details geven.

Ik heb een HP DV9620 ED (DV9500 series). Hierop stond Vista geinstalleerd. Ik heb zelf XP geinstalleerd, omdat ik dat lekkerder vond werken. Echter in de loop van de tijd is mijn DVD speler/brander en mijn audio uitgevallen. Dus ik dacht: misschien doen ze het onder Vista weer. De labtop is nooit open geweest en alle originele componenten zitten er nog in. De recovery partitie is ongeschonden. De rest van de harde schijf is leeg en NTFS geformateerd. Als ik de recovery draai en ik wil volledig systeem herstel doen, dan krijg ik bij 0% geformateerd al de bovengenoemde melding. Ook al doe ik het 10x keer: telkens weer hetzelfde verhaal.

Heeft iemand een idee?

Groeten, Sander

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Hier hebben ze het er over dat door de chipset een actieve partitie wordt gezien.
Schijnt trouwens vaker bij hp voor te komen

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Hier hebben ze het er over dat door de chipset een actieve partitie wordt gezien.
Schijnt trouwens vaker bij hp voor te komen

Hoi,

Maar als ik dat Boot an Nuke gebruik, ben dan ik ook de Recovery partitie kwijt...? Zo ja, kan ik dan vanaf een usb booten en Vista installeren (aangezien DVD speler niets meer doet...).

Groeten, Sander

Joepie!!!

Haha! Het is gelukt! Wat heb ik gedaan... Een hoop, maar ik hoop toekomstige wanhopigen wat tips te kunnen geven.

Ik heb mbv een bootable USB stick met XP erop de Recovery console van Vista kunnen starten (vraag me niet hoe dit kan...). Via de computercontrole-->opdrachtregel heb ik de gehele Windows partitie verwijderd mbv diskpart. De Recovery partitie laten staan uiteraard. Vervolgens heb ik ergens (weet niet exact meer waar...) een memory test gedaan. Toen ben ik iets anders gaan doen in huis. Toen ik terugkwam stond er ineens een scherm in beeld waar ik de taal en toetsenbord indeling kon kiezen. Vervolgens kwam ik weer in de systeem herstel menu. En toen deed hij het wel...

Geloof me: als ik nu hetzelfde over moest doen, dan moet ik weer zoeken. Maar na uren en uren ploegen onthoud je niet alles meer. Maar de doorzetter wint! Ik heb in mijn blote **** een dansje in de woonkamer gedaan...:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan