0x7c910f29 update gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Mijn dochter gebruikt binnen het draadloze huisnetwerk een AMD pc met XP SP2. De laatste tijd heb ik gemerkt dat de automatische Update functie niet goed meer werkte: er werd namelijk niets meer geïnstalleerd. Ik dacht vandaag: kom laat ik dan maar middels een handmatige update de "boel regelen". Er volgde echter een foutmelding die middels de FAQ sectie van MS makkelijk te traceren en naar het leek makkelijk op te lossen zou zijn. Eén van de oplossingen was dat de hostfile in windows aangepast moest worden. Dat lijkt/ lee mij wel logisch: wanneer de Update functie gestart moet gaan worden kan ik mij voorstellen dat de hostfile "aangeroepen" moet worden. Dus ik met behulp van mijn muis de windows file aangeklikt en de inhoud werd me getoond zoals het behoort maar binnen 5 seconden een foutmelding: "explorer.exe the instruction at "0x7c910f29" referenced memory at "0x78ffff00" The meory could not be read. In een andere situatie is de eerste foutcode hetzelfde maar de tweede is dan: "0x0005e000".

Natuurlijk ben ik al aan het speuren gegaan, heb diverse oplossingen geprobeerd, maar helaas: tot op heden geen succes.

Dus: mijn vraag: iemand die een oplossing heeft dan wel de goede richting kan aangeven?

In ieder geval: allemaal een goed en gezegend 2008! :thumb:
 
Ik denk dat het bestandje corrupt is omdat je geheugen hem niet kan lezen, daar zijn al die foutmeldingen ook voor: geheugenleesfouten.
Welke hostfile bedoel je? WindowsUpdate.log neem ik aan? Als die het is zou je de inhoud kunnen kopiëren/plakken naar kladblok, dan Opslaan als -> alle bestanden -> WindowsUpdate.log en de huidige overschrijven. Misschien helpt dat.

Succes
 
Je antwoord is mij helaas niet duidelijk. De hostfile die ik bedoel staat in de System32 directory en wordt (blijkbaar) door WindowsUpdate aangeroepen om te bepalen welke website moet worden aangeroepen. Echter, voordat ik in de System32 directory kom, moet ik eerst middels mijn muis de Windows directory in. Nadat de directory getoond wordt, krijg ik genoemde foutmedling(en). Nu geloof ik best dat er iets coorupt is, maar wat dan? De hele Windows directory? En zo ja, is het dan zinvol om een kopie van deze directory van een andere pc te nemen en daarnaar toe te kopiëren?
 
Hele Windows directories kopiëren/verplaatsen gaat niet lukken. Ik weet niet welke hostfile je bedoelt, maar als je hem zelf weet te vinden zou je hem wel van een andere pc kunnen overzetten.
 
Bedankt voor je antwoord. De naam van de hostfile weet ik ook even niet. Momenteel zit ik achter een Vista machine. Maar via via kan ik deze file openen en editten, dus dat is naar mijn mening het probleem niet. Het probleem ligt in het feit dat als ik de Windows directory open, dan krijg ik die foutmelding. Vraag: betekent dit dat de hele directory coorupt is of één van de bestanden in de directory en zo ja: hoe ga ik weten welk bestand dat dan is?
 
Het probleem is opgelost. Ik heb een "Reperatie"-installatie gedaan. Ook hier ging veel mis, maar uiteindelijk werkt alles weer voorbeeldig. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan