0xc000000f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
297
Goedenavond,

Sinds vandaag heb ik op een van een van mijn laptops de foutmelding dat windows niet kan starten. De foutcode die erbij staat is 0xc000000f.
Wat ik ervan weet is dat het OS dan ontbreekt op de computer. Ik heb toen een bootable USB gemaakt met Windows 7 erop. Het probleem is echter wanneer ik deze in betreffende computer stop dan slaat die vast en doet die helemaal niks meer en herstart na een x aantal seconden. Zodra ik de USB stick verwijder komt de foutmelding weer in beeld 0xc000000f

Iemand enig idee hoe ik op deze laptop Windows 7 ga herinstalleren?
Deze pc beschikt niet over een CD/DVD brander
 
The boot selection failed because a required device is inaccessible.
Vrij vertaald: De bootselectie mislukt omdat het benodigd onderdeel ontoegankelijk is.
Daar kun je alle kanten mee op, het wil niet perse zeggen dat je OS ontbreekt.
Er kan een kabel van je HDD losgeschoten zijn (alhoewel je bij een laptop meestal een kliksysteem hebt), de bootselectie in het Bios staat verkeerd doordat de CMOS-batterij (bijna) leeg is. Als een batterij leeg of bijna leeg is gebeuren er vreemde dingen.
Ga naar het Bios en controleer of de datum en tijd van het systeem nog klopt (toetscombinatie kun je terugvinden in het opstartscherm of in de handleiding, anders bij de fabrikant).
Tip: Haal de accu eens uit je laptop en gebruik alleen netstroom en kijk of dat effect heeft.
Werkt dit alles niet dan blijft nog over de bootsector herstellen, we horen het dan wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan