1:1 relatie mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

infernothebest

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik kan nergens de code vinden voor een 1 op een relatie te creëren in mysql, zou iemand mij hierbij kunnen uithelpen?

Waarom zet je dan die gegevens niet in diezelfde tabel? er hoeft dan toch geen relatie te zijn? of zie ik het verkeerd? ... misschien iets meer uitleg bij het probleem?

Twee keer eens met xanderke

1. Een 1:1 kan gewoon in 1 tabel
  2. Meer informatie is wenselijk

Er is geen code om een 1:1 relatie te maken omdat je de cardinaliteit van relaties niet kunt aangeven in de relatie zelf.

Er zijn meerdere redenen om een 1:1 relatie te maken maar dat zijn allemaal randgevallen met heel bijzonder functionele eisen, dus ja, meer informatie graag!

Om te beginnen super bedankt voor jullie moeite!!!!! Ik heb twee tabellen, een klant en een medewerkers, beide moeten een login krijgen, zodoende dacht ik er moet een 1:1 relatie komen

Blijft nog steeds een beetje wazig, maar ik denk dat je een UNION zoekt.

Ik heb twee tabellen, een klant en een medewerkers, beide moeten een login krijgen, zodoende dacht ik er moet een 1:1 relatie komen

Een 1:1 vereist dat er *altijd* aan beide zijden van de relatie een record bestaat, dat betekent dat er geen klanten of mederwerkers kunnen zijn zonder login, of met meer dan één login.
Ik vermoed dat je daar heel snel uitzonderingen op gaat krijgen dus ik zou een gewone 1:n relatie maken met een tabel met logingegevens.

Zoals gezegd: mijn gevoel zegt dat je een UNION bedoelt. Ik denk dat je in de volgende situatie zit (correct me if I am wrong):
- Je hebt een tabel met medewerkers en wachtwoorden en een tabel met klanten en wachtwoorden.
- Je wilt dat zowel medewerkers als klanten kunnen inloggen op je site middels dezelfde login pagina
- Als een medewerker inlogt wil je controleren aan de hand van de MedewerkerTabel
- Als een klant inlogt wil je controleren aan de hand van de KlantenTabel

Nu dacht jij: ik link ze 1:1 dan heb ik maar een tabel. Maar een 1:1 link maakt het resultaat alleen 'breder', niet 'langer'. En de UNION plakt ze als het ware aan elkaar, waar door je één lange tabel lijkt te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan