• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1-2-3 of 4 cellen berekenen op 100

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
In de cellen B2 - C2 - D2 -en E2 kunnen telkens getallen ingevuld worden op tot max 10 (met een half punt verschil) .
In cel H2 zou ik graag het resultaat bekomen omgerekend naar 100 rekening gehouden met de ingevulde cellen.
Wanneer telkens rekening gehouden wordt met de 4 cellen krijg ik gemakkelijk resultaat.
Wanneer één of meerdere cellen niet ingevuld worden maakt hij geen kwotering op 100 van de enkel ingevulde cellen. (voorbeeld 5 + 5 + niets + niets maakt 25 op 100 terwijl het 50 op 100 zou moeten zijn wanneer men enkel rekening houdt met de ingevulde cellen.
Ik geraak niet uit mijn probleem,
Graag een voorstel van formule of een oplossing

Hij houdt nog altijd rekening met de 4 cellen ondanks dat er maar één twee of drie ingevuld zijn ; Ik zou graag een kwotering op 100 hebben wanneer er slechts 1 of twee of drie cellen ingevuld zijn!

Dat begrijp ik even niet. Als je 5 5 niets niets invult, is de score toch 50?

Ja je hebt groot gelijk. Alvast bedankt, Het was even met te vlug te zijn in mijn reactie
Ik zal uw formule toch eens moeten ontleden, ik ben nog maar een leek in excel!
Dank U

Ja je hebt groot gelijk. Alvast bedankt, Het was even met te vlug te zijn in mijn reactie
Ik zal uw formule toch eens moeten ontleden, ik ben nog maar een leek in excel!
Dank U

Veel leerplezier ermee. Vraag maar als er nog obstakels zijn.

Zet de vraag alvast op opgelost, je kan er nog gerust op terugkomen indien nodig. Of een nieuwe topic starten met een link naar deze topic.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan