1/2 seconde lag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een ASUS X53SD-SX209V met Windows 8 Pro. Ik heb de laatste tijd last van een lag van 1/2/3 seconden. Dit gebeurt wanneer ik zowel games speel via Steam (Dota 2 en TF2), Age of Empires 1/2/3 doe, wanneer ik gewoon aan het tekstverwerken ben in Office 2010 of internet. Het begint de laatste tijd een beetje irritant te worden. Soms heb ik het 5 à 10 minuten niet en dan weer na een minuut en dan weer na een paar seconde. Het is totaal random. De muziek van WMP gaat wel door terwijl de muziek van het spel blijft hangen.

Het ligt niet aan mijn internetverbinding. Die lag is anders (maar die heb ik weinig met 150Mb en WiFi).

Ik heb na de upgrade van Windows 7 Home Premium naar Windows 8 Pro enkele drivers geupdatet naar de Windows 8 versies (videokaart, audio, wireless en touchpad).

Hoe los ik dit op?

Ondertussen Google ik zelf nog even verder.

Specificaties laptop
- Intel Core i5 2450M
- 4GB RAM
- 320GB HDD
- NVIDIA Geforce 610M
- Windows 8 Pro

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Laat eens een goed schoonmaak en opruim programma draaien:
http://www.piriform.com/ccleaner

Gooi ook je Temp map leeg. Afhankelijk van instellingen doet dat programma dat niet.
Open de verkenner en tik in de adresbalk: %temp%
Druk op de Enter toets.
Je bent nu in je Temp map.
Maak deze leeg door met CRTL-A alles te selecteren en druk dan op SHIFT-DEL.
Alles mag dus weg. Bestanden die hij niet wil verwijderen zijn in gebruik en kun je overslaan.

Draai dan eens een goede register cleaner:
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

Start het programma en klik op Skip.
Klik nu aan de linkerkant op Scan registery issues.
Als het programma klaar is klik je daar op Repair registery issues.

Herstart je pc. Het zal nu een stuk beter gaan.
Let er bij het installeren van die programma's wel even goed op dat er geen toolbars worden geïnstalleerd en/of je home page anders wordt ingesteld.
Gratis programma's hebben er nogal een handje van om dat soort rommel mee te leveren.
De genoemde programma's zelf zijn prima voor het werk dat ze moeten doen.

Laatst bewerkt:
Ik had al schoongemaakt met CCleaner. Met CCleaner kun je ook de registery schoonmaken. Dat ga ik met CCleaner eens proberen.

Ik ben een beetje huiverig voor andere registery cleaners.

EDIT:
OMG, CCleaner heeft heel veel fouten gevonden. Let's repair!

Laatst bewerkt:
Die Eusing Free is perfect, die gebruik ik al enkele jaren zonder problemen.
Let ook op wat ik vertelde over de Temp map, die is het belangrijkst.

De temp map is nu leeg. Ik ga toch dat proggie van jou proberen edmoor.

EDIT:
Dat proggie heeft zojuist 1192 fouten gevonden. Die ga ik even repareren,

Laatst bewerkt:
WOW!

Hij is ineens een stuk sneller. Waarschijnlijk komt dat doordat die upgrade van 7 naar 8 het registery ook heeft meegenomen. En dan krijg je fouten. Ik ga gamen en kijken of ie nog lagt.

Heel erg bedankt edmoor!

Ode aan het Helpmij-forum!

Happy gaming! :thumb:

Inmiddels TF2 gedaan. Alleen maar een paar prestatielags gezien. Maar niet die lag van eerst dus het is oplost:D!

Die spellen die op de Source SDK gebaseerd zijn laggen over het algemeen wel een beetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan