1,5 TB HD werkt niet met server???

Status
Niet open voor verdere reacties.

superice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Hallo iedereen,

Ik heb laatst een server gekocht, namelijk een rackable c2001 met als moederbord HDAMA 40-CMB000-G200 .
Nu wou ik er een 1,5 TB Sata schijf aan hangen van Western Digital, maar nu werkt deze niet. Wanneer ik de server opstart blijft hij hangen terwijl hij de hd probeert te herkennen. Weet iemand een oplossing?

Bedankt,
Rick

Dat is heel makkelijk.
Naar je bios gaan en dan instellen dat hij niet van usb opstart.
Nu zou het probleem opgelost moeten zijn

gr marco

Nee, dat werkt niet. Zelfs als ik de usb helemaal uitschakel in de bios nog niet.
Ik heb getest, en hij pakt 160 en 320 GB wel...

dan iets anders uitschakelen, of harde schijf uitzetten

ps het is toch wel een externe?

Nee, geen externe, een gewone SATA harde schijf van western digital. (Heb ik wel uit een externe behuizing gesloopt, maar dan moet ie het gewoon doen toch??)

Maar wanneer de RAID-drivers van de BIOS geladen wordt en deze de hd probeert te herkennen loopt hij vast. Hij geeft nog wel de naam van de hd (WDC huppeldepup), maar de grootte die erachteraan moet komen geeft ie niet aan, daar blijft ie op vast hangen. Zou het kunnen dat de hd gewoon te groot is voor dit moederbord ofzo?

Is die hd niet kapot of doet hij het wel in die externe?

Kijk eens in de bios waar hij van opstart en of hij wel van de goede schijf opstart!

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is mijn server een echte server, zonder usb 2.0 (daar zit je dan met 12 mbit/sec). Het is me nu ff te veel werk om hem terug in de behuizing te proppen, maar gisteren deed hij het nog in de behuizing op een andere computer... De hd voel ik in ieder geval draaien...

EDIT:
Oh ja, ik start op van mijn 160 GB schijf, ik hang 'm er als tweede aan en hij start wel van de goeie op! Maar hij hangt gewoon tijdens het booten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan