1,8 GB RAM in gebruik door BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geejdebeej

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
5
Beste lezer,
Ik heb al een tijdje Windows 7 (32-bit) geïnstalleerd op mijn Macbook Pro (dual boot) en ik ben eens zelfstandig gaan kijken hoe ik mijn laptop kan optimaliseren. Als ik bij taakbeheer > prestaties kijk zie ik dat 1,43 GB aan intern geheugen wordt gebruikt van de 2 GB, terwijl ik weet dat ik 4 GB RAM heb. Vervolgens ben ik bij "bron controle" gaan kijken en is me opgevallen dat de BIOS 1,88 GB RAM in beslag neemt (zie wazige blok in de foto >). Helpmij.jpg

Er staat "Gereserveerd voor hardware: geheugen dat is gereserveerd voor gebruik door het BIOS en bepaalde stuurprogramma's voor andere randapparatuur"

Mijn vraag is wat de kenners hierover weten? Is dit normaal? Valt dit te verkleinen? Is dit momenteel wel in gebruik (omdat er 'gereserveerd' staat).
 
Wat gebruik je onder os x? Een versie met 32 bits, of met 64 bits?

Maar om de discussie af te korten: ik vrees dat je daar niets kan aanpassen. Je zit nu tussen twee werelden: op de ene kant miljoenen van Windows gebruikers, en ook heel veel MacOS X gebruikers, maar hoeveel hebben allebei op een Macbook Pro?

Ik niet, en ik krijg pas in October een Macbook bij...
 
Dank voor de informatieve reacties! Het is inderdaad een 32-bit dus dat is al een mogelijke verklaring.

Ik ken inderdaad verder niemand die zowel OS X als Windows heeft op een macbook pro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan