1.8 inch SSD ipv 3.5 HD in HTPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal, als eerste schijnt de zoekfunctie van het forum niet op een iPad te werken, klopt dat? Maar mijn eigenlijke vraag is of ik zomaar mijn gebruikelijke HD kan vervangen voor een veel kleinere 1.8 inch SSD.
Ik gebruik een compacte kast van cooler master als HTPC, waarbij ik (ondanks de naam) wat koelingsproblemen ervaar, dus ik verwacht behalve van de geluidsreducering en snelheidsvebetering ook een betere airflow en dus minder warmte ontwikkeling.
Op bol.com staat de volgende schijf te koop van Samsung
Mijn moederbord is een Asus P5B-VM met SATA 3.0 ondersteuning, dus dat zou volgens mij moeten gaan, maar voordat ik deze aanschaf wilde ik eerst aan jullie vragen of dat inderdaad zo is. Verder vroeg ik me af of er een bracket of andere bevestigingsmogelijkheid is om de boel netjes in elkaar te zetten, die kan ik namelijk niet vinden, wel van 1.8 naar 2.5 en van 2.5 naar 3.5 maar 1.8 naar 3.5 niet.

Wat werkt er precies niet aan de zoekfunctie op je iPad? Het is handiger om dat probleem hier voor te leggen: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/74-Feedback-over-de-site dan kijken de beheerders van Helpmij er voor je naar.

De schijf zal wel gaan werken op je moederbord, het is immers een SATA aansluiting :)

Welk type Coolermaster kast gaat het om?

Bedankt voor je snelle antwoord!
De iPad issue zal ik aan de beheerders doorgeven.
Ik heb deze Cooler Master.

Klopt, tha devil. Helaas is deze afmeting niet beschikbaar op bol.com enkel in een kituitvoerin die dan weer €100 duurder is en dat vind ik dan weer een hoop geld om uit te geven.

" En waarom zo nodig bij bol als tie elders goedkoper is? "
Omdat ik voor mijn verjaardag een cadeau kaart van bol heb gehad :)

Het is exact dezelfde schijf :)

Waarom bol.com er bij heeft staan dat het 1.8 inch is, is mij een raadsel. :confused:
Er staat zelfs op de pagina bij bol dat de form-factor 2.5 inch is.

Nou zeg, dat was me nog helemaal niet opgevallen!
Heb even gebeld en het blijkt gewoon een 2,5 inch te zijn.
Helaas op dit moment uitverkocht, 4 tot 8 werkdagen levertijd.
Bedankt voor je opmerkzaamheid :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan