1 account in outlook 2007, mail komt 2 keer binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
118
Mijn vrouw gebruikt gmail en leest via outlook 2007 haar post (vindt ze makkelijk).
Er is 1 account in Outlook aangemaakt, met in gmail pop3 ingeschakeld.
Er is echt maar 1 accountxxxxxxxx1@gmail.com.
Echter bij Verzenden/Ontvangen komt de mail 2 keer binnen, dus het lijkt of er 2 accounts zijn.
In het dialoogvenster verzenden, zie je zelfs drie accounts.
Zie bijlagen.
Hoe krijg ik dit goed.
Ik zit al weken te puzzelen.

Arie

PS Om privacyreden de naam weggehaaldverzenden.jpgaccount.png
 
Hallo Arie

Probeer deze, ga naar Gmail. Er zit rechts ergens een tandwieletje.

Dan 'Instellingen',
dan tabblad ' Doorsturen en POP/IMAP',
dan 'Doorsturen uitschakelen'

onderaan de pagina klikken op (niet vergeten) 'Wijzigingen opslaan'. Ben eens benieuwd of het je nu lukt.

pop.JPG
Officiele tekst uit het help programma. Succes
 
Laatst bewerkt:
@manamana: Interessant, maar lijkt me niet de oplossing. Natuurlijk is Arie van harte uitgenodigd om te kijken of hij inderdaad doorstuur-acties heeft staan.
@Arie: Check eerst het verhaal van manamana. Als er geen doorstuur-acties staan:
a. Sluit Outlook helemaal af.
b. Vraag een vriend/kennis/familie een mail te sturen naar het @gmail e-mail adres van je vrouw.
c. Open Outlook met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Zodra de vraag ontstaat of Outlook in Veilige modus moet worden gestart kan de Ctrl-toets losgelaten worden. Bevestig dat Outlook in Veilige modus gestart moet worden. Kijk of het mailtje dat bij b. gestuurd is 1x binnenkomt ipv. meermalen.

Even mijn gedachten bij je probleem:
a. Je kunt een plugin in Outlook hebben (anti-spam, anti-malware etc.) die de mail meermalen ophaalt.
b. Je kunt een extern programma hebben dat zich als "proxy" ('tussenpersoon') gedraagt m.b.t. het (poort 110 TCP) mailverkeer van Outlook, ook in de functie van anti-spam/anti-malware.
c. [Theoretisch] Het kan ook zijn dat het mail-bestand (= .PST bestand) waar de mails in worden opgeslagen corrupt is, waardoor Outlook niet meer weet welke mail wel en niet reeds is opgehaald etc.
d. [Theoretisch] Het kan zijn dat het Outlook profiel beschadigd is, waardoor het LIJKT alsof Gmail maar 1x is toegevoegd, maar Outlook denkt dat het meermalen is toegevoegd.
e. [Theoretisch] Het kan zijn dat het account in meerdere verzend- en ontvangstgroepen zit en daar in allen geactiveerd is voor (minstens) ontvangen maar waarschijnlijk ook verzenden. Als dit klopt, dan worden blijkbaar alle verzend- en ontvangstgroepen tegelijkertijd geactiveerd. Ik werk overigens zelden met meer dan 1 verzend- en ontvangstgroep, dus mogelijk hebben verzend- en ontvangstgroepen er helemaal niets mee te maken.

Voor c. d. en e. kan later nog gekeken worden, als mijn test niets oplevert.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ter aanvulling op dnties, punt F:

Mogelijk zijn er aliasses ingesteld (Google3), welke door Outlook ook worden opgehaald c.q. verzonden.

Ga in Outlook naar Extra ( ikzelf heb 2003 ), tabblad E-mailinstellingen, klik Verzenden/ontvangen, selecteer Alle accounts, Bewerken.

Vink in alle aliassen Ontvangen UIT, & voor Verzenden AAN.
Vink voor het Hoofd-account Ontvangen & Verzenden AAN, alle berichten via een alias worden zowel ontvangen als verzonden via dit account!

N.B: Er kunnen meerdere verschillende Hoofd-accounts zijn. Alwaar ik niets van weet!..
 
Allen zeer bedankt voor het meedenken.
@Manamana: Doorsturen stond niet aan.
@dnties, optie a en b uitgeprobeerd, geen resultaat.

Ik ben door The Knight op het goede spoor gezet.
Outlook 2007: Via CTRL+ALT+S kom je in scherm GROEPEN VOOR VERZENDEN ONTVANGEN.
Hierin staat standaard Alle Accounts.
Die kun je niet verwijderen, wel uitzetten.
Maar je kunt wel een nieuwe groep aanmaken.
Ik heb "Alle accounts" uitgezet, gewoon een paar vinkjes weghalen en en nieuwe groep aangemaakt (waarin alleen de account van mijn Laura).
En geloof het of niet: Het werkt. Eén email bij verzenden ontvangen.
Het is omslachtig en misschien niet de juiste manier, maar het werkt en ik kan tenminste weer slapen..

Nogmaals bedankt allemaal.

Arie
 
Is inderdaad een workaround, maar mooi dat je ermee geholpen bent.

Graag nog de vraag de status opgelost geven, zodat nieuwe lezers weten dat ze niet meer hoeven reageren.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan