1 account - meerdere computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Wij hebben een telenet-kabelverbinding waar een netwerk met een server op aangesloten is. De internet-account geeft recht op 5 aliassen. Hoe kunnen wij nu de post voor die 5 verschillende email-adressen op de juiste pc laten aankomen ? Momenteel is het zo dat wie het eerst zijn Outlook Express opstart alles binnenkrijgt voor elk van die adressen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Met 'berichtregels' heb ik wel ervaring als meerdere gebruikers op 1 pc werken maar voor het doorsturen naar een andere pc op het netwerk weet ik niet hoe het moet. Kan iemand hier raad geven ?

Een alias is gekoppeld aan het eerste emailadres. Deze zijn niet los te koppelen.

Ik heb een alias bij zonnet. Ik krijg bij incredimail alleen de mail van mijn alias binnen, en bij outlook express alleen ons hoofdaccount.

Ik heb de alias als emailadres gebruikt, met de pop gegevens van cistron. Dus op iedere pc 1 alias.

Ik weet niet of dat bij iedere provider zo werkt.

Zo krijg ik alles van helpmij op mijn eigen account/alias, anders krijgt mijn vriend ook AL die mail.

Laatst bewerkt:
Hallo phal.

Het beste kun je op de server een mail server programma instaleren, die ook een filter functie heeft.

Dit kan met b.v. kerio mailserver (shareware), of DeskNow Mail & Collaboration server (freeware).

De mailserver haalt dan de mail op van je provider, fitered het op alias, en steurd de mail door naar de pc waar het voor bedoeld is. Bijde programma´s zijn uitgerust met webmail, zodat je ook je mail kunt bekijken in internet explorer.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
@roto. Ik heb geen server:D . Het was ook phal zijn/haar vraag;) . Phal kan vast wel wat met dat antwoord:thumb:

Hallo Tanja1968.

Sorry verkeerde naam gekopieed en geplakt.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Bennie.

Is een mooie oplossing, maar als ik het goed zi op dit late tijdstip. Bilijft alle mail voor alias o de server staan. En die is ook een keer vol.

Correct me if i´m wrong!

Groetjes Erik Rothuis

Nadat elk mailtje van ieder account is binnengehaald kan het gewoon van de server gewist worden. Toch? Mogelijk dat er nog wat verder gefröbeld moet worden:D

Groetjes,
Bennie

Wat ik al gedacht had ...

Bedankt voor de tips ... maar ik ben nog niet verder.
Wat ROTO als oplossing voorstelt is wat ik al gevreesd had : op de server zal een mail-server programma moeten worden geïnstalleerd. Zijn die free-ware progs een beetje OK ?
Phal (hij)

Helemaal opgelost zonder mailserver !

Het probleem is opgelost zonder mailserver. Gewoon via het invoeren van de juiste berichtregels :

Op mijn pc staat
Als de regel aan 'adres 1' bevat ...
niet van de server downloaden.

Op de andere pc staat
Als de regel aan 'adres2' bevat ...
niet van de server downloaden.

Bij de instellingen van de accounts heb ik aangevinkt om de berichten 5 dagen op de server te laten.

Daardoor wordt vermeden dat de beide gebruikers elkaars mails binnenkrijgen of dat de eerste die zijn mailbox opent alle berichten ontvangt en de andere er niets meer van ziet.

Als oplossing is dit momenteel ruim voldoende. Alhoewel we toch verder onderzoeken wat we met die freeware mailserver progs kunnen doen.

Dit bericht heb ik er nog bijgeplaatst omdat het misschien ook voor andere vragenstellers nuttig kan zijn.

berichtregels OE

Je kan voor elke pc de mail binnenhalen zonder de mail van andere binnen te halen.

Stel je hebt 3 pc's en je hebt 1 mailaccount met 2 aliassen. hfd. mailadres is: baas@zonnet.nl
alias 1: vrouw@zonnet.nl en alias 2: kind@zonnet.nl

Op pc 1 maak je de regel: mail gericht aan vrouw@zonnet.nl en aan kind@zonnet.nl, niet downloaden vd server. Dus je krijgt alleen je eigen mail binnen.

Op pc 2 (vrouw) maak je de regel: mail gericht aan baas@zonnet.nl en aan kind@zonnet.nl, niet downloaden vd server. Dus vrouw krijgt alleen haar mail binnen.

Op pc 3 (kind) maak je de regel: mail gericht aan baas@zonnet.nl en aan vrouw@zonnet.nl, niet downloaden vd server. Dus kind krijgt alleen zijn/haar mail binnen.

Dit werkt perfect! Zo verdeel je de mail over je thuisnetwerkje naar elke pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan