1 beveiligingsupdate wordt niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Bij mij worden de windowsupdates automatisch gedownload en geinstalleerd.

Sinds vandaag blijft er 1 over ZIE BIJLAGE Wat kan ik hieraan doen?

Bijlagen

Wat je moet doen is het log-bestand dat hoort bij (het mislukken van) die update openen en bekijken.

Als het goed is werkt het volgende (voor die update waar jij problemen mee hebt, dus KB979906)
Start -> Uitvoeren -> %windir%\KB979906.LOG
Je opent dan het logbestand dat gemaakt is bij de (mislukte) installatie van die update. Post de inhoud hiervan op het forum als de foutmelding m.b.t. de update niet direct aan je duidelijk maakt waar het misging.

Voorbeeld: Ik had vanmorgen problemen met een andere Windows update in mijn XP (KB978695). In het bijbehorende log-bestand (%windir%\KB978695.LOG) stond o.a.:
0.687: De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd. Ga na of de Cryptografie-service op deze computer actief is.
De Cryptografie-service was in mijn XP wel gestart, maar toch blijkbaar in een foute staat. Herstarten van die service zorgde ervoor dat de update wél goed geïnstalleerd kon worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt, jij zoekt naar KB79906 en je moet hebben KB979906. Je mist een 9 aan het begin van het KB nummer.

helaas,klopt nog niet

Je had gelijk. 9 vergeten. maar nu krijg ik toch een foutmelding. Zie bijlage

Bijlagen

Je zult hoogstwaarschijnlijk dat bestand verwijderd hebben (bijv.via CCleaner o.i.d.)

Wat je zou kunnen doen is het volgende: Die ene update opnieuw starten en wachten totdat het misgaat.
Daarna in de Windows map zoek naar alle bestanden die in hun naam bevatten: KB979906
Kijk of je daar een bestand tussen ziet staan dat (vlg. het icoontje) met Kladblok geopend kan worden. Dubbelklik daarop.

Ander alternatief: Download de update apart, via deze link, voer die uit, en ook dan zou er een bijbehorende log-file gemaakt moeten worden die je kunt bereiken via de instructie die ik je eerder gaf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
zoeken naar kb979906

Als ikga zoeken,vind ik het volgende:
zie bijlage

Bijlagen

Met jouw terugmelding kan ik niet veel, want ik heb sterk de indruk dat je de stappen niet op de juiste manier en juiste volgorde hebt uitgevoerd in mijn vorige posting.
Laten we dus maar overgaan naar optie 2 die ik gaf in mijn vorige posting:

[...]Ander alternatief: Download de update apart, via deze link, voer die uit, en ook dan zou er een bijbehorende log-file gemaakt moeten worden die je kunt bereiken via de instructie die ik je eerder gaf.

Tijs.

Tijs.

Er is echt iets grondig mis... ;) Het lijkt erop dat de hele informatie van het 'basis'pakket waarvan je nu de update probeert te installeren zoek is. Vandaar dat het basispakket (het .msi bestand) nu niet gevonden kan worden tijdens de installatie van de update.

Ok, we gaan nu proberen de ontbrekende informatie/bestanden te restaureren voor je:
Download Herdistribueerbaar pakket voor Microsoft(r) .NET Framework versie 1.1
Installeer het gedownloade bestand niet, maar pak het uit met (o.a.) Winrar of 7-zip o.i.d.
Je hebt dan o.a. het netfx.msi bestand uitgepakt waar de update om vraagt. Blader daarnaar zodra je de vraag krijgt waar het te vinden is.

Hopelijk werkt dit.

Tijs.

Helaas,lukt niet

Helaas,ik probeer het,maar ik zie ook een bericht.
Onjuiste versie van besturingssysteem voor toepassing.

Ik gebruik Windows XP prof.

zie ook 2 bijlagen

Bijlagen

Ligt het aan mij, aan mijn instructies of aan jou dat ik telkens het idee krijg dat je niet doet wat er gevraagd wordt?

Even in de herhaling: Download dat pakket waar ik het over had in mijn vorige posting (netfx.exe). Pak die netfx.exe uit met Winrar o.i.d.
Er moet dan overblijven na het uitpakken:
install.exe
InstMsi.exe
InstMsiW.exe
netfx1.cab
netfx.msi

Het gaat hier alleen om het laatste bestand: Dát werd gevraag bij de installatie van die update, als ik je eerdere bijlagen mag geloven. Installeer na het uitpakken dus die KB979906 update opnieuw, dan zou je de vraag moeten krijgen (zie jouw bijlage: deze): Waar staat netfx.msi? Daar de knop Bladeren kiezen en de map aangeven waar netfx.msi is neergezet tijdens het uitpakken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
doe alles wat je zegt

Je word ongeduldig.Dat begrijp ik. Ik doe mijn best.

Ik zie nu dotnetfx klik daar op en zie netfx1 , maar als ik dit bij het b;aderen aangeef , krijg ik een foutmelding.

Veel mensen hebben dit probleem.

zie nog 3 bijlagen.
In ieder geval bedankt voor de moeite.:o

Bijlagen

Ok, in dat "Dat zie ik nu" verhaal staat precies zoals ik het bedoeld heb. Het gaat er om dat het netfx.msi bestand beschikbaar komt. Dat wordt in die bijlage aangeduid als "Windows Installer pakket". Het is verder NIET de bedoeling dat je verder in netfx1.cab etc. gaat kijken en ook niet dat je die uitpakt met Winrar etc.

Nu is de vraag: Bij de eerste bijlage van je vorige posting: Kreeg je die foutmelding toen je:
a. De update installeerde
b. Tijdens de update gevraagd werd om aan te geven waar netfx.msi zich bevond, en je toen (zie jouw derde bijlage) je naar die je bureaublad bent gegaan, daar de submap dotnetfx geopend, en daar geklikt hebt op netfx.msi en toen Openen aangegeven hebt?

Weet je het niet zeker, doe nogmaals mijn vorige instructie, en verwijder alle bestanden die uitgepakt zijn, maar laat netfx.msi staan, zodat je die kunt aangeven bij de installatie van de update.
Verwijderd kunnen dus worden: install.exe, InstMsi.exe, IntMsiW.exe en netfx1.cab.

Tijs.

Laatst bewerkt:
netx zonder msi blijft staan als winrar

Alles uitgevoerd.

ALleen netfx blijft staan als winrar pakket. Als ik dit uitpak komen er veel bestanden tevoorschijn maar netfx.msi zie ik helaas nergens!:eek:

Ik heb (helaas) weer geen idee waar je het over hebt. Ik had in mijn vorige posting al aan gegeven dat het gaat om netfx.msi (dat wordt in jouw bijlage "Wat ik nu zie" aangeduid als "Windows Installer pakket").

Zodra uitgepakt hoef je verder niets uit te pakken of te openen in Winrar: Gewoon kijken wat er gebeurt als je de update opnieuw probeert, die vraagt naar netfx.msi, je klikt op Bladeren en je bladert naar het Windows Installer pakket dat je had uitgepakt met de naam netfx, en hopelijk komt er dan wat duidelijkheid.

Zie hieronder nog eens welk bestand ik nu de hele tijd bedoel dat hopelijk het bestand is waar de update de hele tijd naar vraagt (=netfx.msi):

netfx_msi_bestand.JPG

Hopelijk komen we nu wat verder.

Tijs.

helaas

kan niets openen netfx. Zie 2 bijlagen.

ik zal wel wat verkeerd doen.:shocked:

Bijlagen

Graag de volgende keer even stap-voor-stap aangeven wat voorafging aan de schermafdrukken. Nu moet ik maar gaan gokken wat je precies gedaan/geprobeerd hebt.

Moet ik uit bijlage 2 concluderen dat je wel het netfx.msi bestand hebt kunnen aangeven tijdens de update toen erom gevraagd werd, maar dat daarna die 1706 fout kwam, met de bedoeling jou te vertellen dat de netfx.msi niet de goede is (je dus een andere versie van netfx.msi nodig hebt?)

Als dit klopt, doe dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\Installer
Zet de weergave op Details, en voeg via Beeld -> Details kiezen de weergave van Onderwerp erbij.
Sorteer op Type, en ga dan bij de .msi bestanden in de kolom Ondwerp kijken of je daar tegenkomt:
"Microsoft .Net Framework 1.1"

Kopieer het bijbehorende .msi bestand naar je bureaublad, hernoem 'm naar netfx.msi en blader daar naar toe tijdens de update.
Werkt dit niet, zoek het originele bestand weer op in de Installer map (zie boven), rechtsklik aldaar op dat .msi bestand en kies Herstellen. Het hele .Net framework 1.1 zou dan weer opnieuw geïnstalleerd worden zónder de updates. Hierna zouden updates m.b.t. .Net Framework 1.1 wél weer goed geïnstalleerd moeten kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Helaas,maar erg bedankt

Hoi,
Heb alles gevonden zoals je hebt uitgelegd.

Helaas lukt het niet.Steeds het antwoord: kan netwerkbron niet vinden.

Ik vind dat je er al genoeg tijd en moeite in hebt gestoken.
ERG BEDANKT!!!!:thumb:

Ik weet het ook niet meer:confused:

Heb je die Herstellen optie nog gebruikt/geprobeerd?

Werkt dit niet, zoek het originele bestand weer op in de Installer map (zie boven), rechtsklik aldaar op dat .msi bestand en kies Herstellen. Het hele .Net framework 1.1 zou dan weer opnieuw geïnstalleerd worden zónder de updates. Hierna zouden updates m.b.t. .Net Framework 1.1 wél weer goed geïnstalleerd moeten kunnen worden.

Verder kun je nog een paar andere dingen ook nog doen:
Probeer het volgende:
1. Herstart de computer (als je in de huidige sessie nog een poging hebt gedaan om een update of programma te installeren)
2. Download en start pcstress, geef akkoord op de vraag die je meteen krijgt, maar klik nog NIET op de Start-knop van het programma.
Kies voor "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren" (links onder het vraagteken te kiezen).
Vink uit: Cookies verwijderen
Vink uit: Geschiedenis verwijderen
Vink uit: Host file wissen
Klik dan pas op Start
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.
3. Zet permissies op bestanden, mappen en registrysleutels terug op standaard:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'Hamertje'-knopje
Klikken op Repair permissions en dan op Go klikken
4. Start weer dial-a-fix, en druk op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt, klik op Ja (of Yes, wat maar van toepassing is).
5. Start weer dial-a-fix, en vink aan
Empty temp folders
Adjust date/time (dit kan uitblijven als datum + tijd al helemaal goed staan)
Fix Windows Installer
Fix Windows Update
en druk op Go. Kijk in het logboek (knopje naast het 'hamertje') als je foutmeldingen kreeg.
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan