• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken laatste 30 metingen op userform

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Beste forumleden

na een userform te hebben gemaakt voor ingave metingen aquarium zou het leuk zijn moest er op het userform per gemeten element een vervolglijn(grafiek) komen met de laatste 20 a 30 metingen.
Heb geen idee hoe eraan te beginnen... en of het inderdaad ook mogelijk is

Bijlagen

Warme Bakkertje,

dit werkt perfect, ga trachten dit in een lus te verwerken en spelen met het uitzicht van de grafieken.
Ben aan het overwegen om ipv grafiek, sparklines te gebruiken. Kan dit?
De bedoeling is om achter de waarde een lijn te krijgen die de tendens laat zien tussen toegelaten waarden.
Of misschien een knop om tussen de grafieken te kunnen scrollen, dan kunnen ze groter.

alvast bedankt

Een sparkling is óók een grafiek. Grafieken heb je in allerlei soorten en maten, maar het blijven grafieken :).

Een sparkline is in tegenstelling tot een normale grafiek geen object.
Ze staan in de cel als de achtergrond van die cel.
Je kan ze dus niet in je userform zetten.

Het maken van de sparkline was geen probleem, maar zoals warme bakkertje aangeeft is het zeer moeilijk om ze in een userform te krijgen.
Dus terug over naar de grafieken...het maken van de lus was ik nog niet in geslaagd.
Ik blijf het proberen.

bedankt voor de hulp allen

Ik zou voor elk element een grafiek aanmaken en dan in je userform een Combobox met daarin
alle grafieknamen zetten. Door het wijzigen van de selectie in de Combobox zou je dan telkens de overeenkomstige grafiek in je Image-object kunnen weergeven.
Als jij de grafieken maakt en dan hier het bestand post kunnen wij naar de rest kijken.

Bij deze gevraagde bestand. Het zou leuk zijn om ook omhoog omlaag lijnen op de grafieken te krijgen.
De waarden zijn de getallen tussen haakjes achter het element. Ik heb ook nog niet gevonden om enkel de laatste maand in de grafiek te krijgen. Grafieken zijn blijkbaar niet zo mijn ding.
Het zijn 8 grafieken te vinden op Tabblad "GrafiekData".

Bijlagen

Wat de omhoog omlaag lijnen betreft, was niet de juiste aanpak. Blijkbaar kan je zelf lijnen tekenen in een grafiek, dit voldoet voor mij. Voor het overige zoek ik nog verder.

Terug
Bovenaan Onderaan