1 Box werkt niet op mijn versterker bij luisteren van muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurits1988

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een versterker van JVC.
Er zitten 5 boxen en een subwoofer op aangesloten.
Ik sluit vaak mijn laptop op mijn versterker aan voor goed muziek.
Alleen nu heb ik een probleem.
1 box die eerst wel werkte doet het niet meer als ik de muziek aan doe via mijn laptop, hij doet het wel wanneer ik een dvd kijk. Ik kan een test doen, en dan hoor ik of de boxen goed zijn aangesloten, en ook dan komt er een geluid uit waardoor blijkt dat die goed is aangesloten.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? ik heb ook al het 1 en ander geprobeert met instellingen enz. maar kom er niet uit.

Groetjes Marien

Laatst bewerkt:
wat als je je muziek via een ander programma afspeeld?

Hoi,

@Marien: graag wél even aangeven, welk 'deel' van je probleem je nu hebt opgelost, want anders laat je ons min of meer reageren met adviezen voor Jan met de korte achternaam!!!

Als je je muziek vanaf de laptop met de Windows Media Player afspeelt (hint aan Roy: het is 'tegenwoordige tijd', dus afspeelt niet met een 'd' maar met een 't'), probeer dan eens een ander programma, waarmee je geluid kan afspelen. Het kán dan aan de instellingen van WMP liggen (of het andere programma, waarmee je het probleem hebt geconstateerd).
Dat is - denk ik - ook was @royb3 bedoelt (= tegenwoordige tijd, dus met een 't' .... )

Sommige laptops hebben software bij de geluidskaart, waarmee je in kan stellen hoe en welk type externe installatie aangestuurt moet worden. Maar of dat bij jou ook zo is .....
Aanvulling: ik bedenk me, dat het ook aan de aansluiting op de versterker kan zitten die je gebruikt voor de geluidskabel naar de laptop.
Indien mogelijk, probeer eens een andere aansluiting.

Laatst bewerkt:
@vanveelen tja nadeel van de spellingscontrole ;)

@vanveelen tja nadeel van de spellingscontrole ;)

Tja, zo geven met dezelfde redenering instanties 'computers' altijd de schuld.
Smoes dus.
Kopieer voor de grap jou zin maar eens naar Word en kijk wat er gebeurt ......

Halloo allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik had eerst problemen met 2 boxen, nu bleek 1 snoertje niet goed te zitten, vandaar dat ik het had verandert.
Ik speel muziek af vanaf internet, dan heb ik dat probleem, ik heb het ook geprobeerd met windows media player, dat lost helaas niets op.
Ik heb helaas geen andere geluidskabel hier liggen, dus de optie om die te veranderen kan ik nu helaas niet doen.

Groetjes Marien

Ik ben vandaag weer even bezig geweest met het probleem.

Ik heb de box die het niet doet, aangesloten op een andere ingang waarop een box zat die het wel doet. Ook dan doet de box het bijna niet, er komt een heel zacht ruizig geluid uit.
Bij de test die ik kan uitvoeren, komt er ook een zachter geluid uit de box die het niet doet bij het afspelen van muziek, dan bij de andere boxen.
Ik heb nog een naar de bedrading gekeken, maar dat is allemaal goed. Ik heb op mijn computer eens gekeken bij de geluidsaansluitingen, ook dat moet niet de oorzaak zijn van het probleem.
Ook heb ik een andere box aangesloten, om te kijken of het aan de box kan liggen, ook geen ander resultaat.

Het enigste wat ik evt. nog kan bedenken (en wat werd genoemd) is het snoertje van mijn laptop naar mijn versterker, maar dat lijkt me ook niet logisch. Want dan zou de box het wel moeten doen wanneer ik hem aansluit op een andere ingang.

Iemand nog een ander idee?

dat klinkt heel onlogisch, op de uitgang bedoel je?, als je de draaidjes achter in je versterker omdraait wat is er dan? anders denk ik dat het je speaker zelf is...

Hoi,

Ik denk dus dat die speaker in die 'ene' box niet in orde is.
Je begon met de opmerking dat hij het 'van de ene op de andere dag' niet meer deed.
Als je inderdaad niets hebt gewijzigd in de aansluitingen en dergelijke, dan ligt die conclusie voor de hand.
Zeker na de informatie die je daarna hebt gegeven over de 'controles' die je hebt uigevoerd.

Laatst bewerkt:
Het probleem lijkt te zijn 'opgelost'
Ik heb de box nogmaals op een andere ingang aangesloten, toen deed die het.
Ik denk dat het ligt aan de uitgang van mijn versterker waar de box op aangesloten zat.

Allemaal bedankt voor het meedenken en tips geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan