• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 Cel selecteren, waarna hele regel tijdelijke opmaak krijgt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou je me misschien iets meer uit kunnen leggen over hoe je dit gedaan hebt? Of in ieder geval, hoe ik bijvoorbeeld het bereik kan vergroten (1. meerdere regels instellen, en 2. in plaats van Kolom G een andere kolom instellen)
1. meerdere regels instellen:
zoals je altijd rijen invoegt: klik met de rechtermuisknop op een rijnummer vóór een rij en kies in het dan verschijnende menu: "Invoegen". In het hiervoor geplaatste bestand loopt dat niet perfect, daarom in het bestand bij dit bericht een kleine aanpassing.

2. In plaats van kolom G een andere kolom instellen om aan te klikken:
als je de de macro bekijkt, zie je het vast wel: "G7:G"...enz. wijzigen in de kolom die het dán moet zijn, bv. "H7:H"...enz.
En dan natuurlijk ook daaronder "A7:G"...enz. wijzigen in bv. "A7:H"...enz.
en "A" & x & ":G" & x...enz. wijzigen in bv. "A" & x & ":H" & x...enz. , maar dat spreekt voor zich lijkt mij.
En zoals je ziet, wordt ervan uitgegaan dat je tabel met gegevens begint in A7. Als dat verandert moet je vanzelfsprekend ook dat wijzigen. Gewoon het een en ander uitproberen, dan merk je het vanzelf.
Als je in het blad veel dingen wil veranderen kun je best de macro verwijderen en hem later weer toevoegen, anders is het lastig werken.

@wieter
de vba-code in jouw macro (test1.xlsm) lijkt verdacht veel op een code die ik ooit eerder schreef.
Daar is niets op tegen natuurlijk, maar mijn eigen stijl herken ik meestal wel.
Alleen is die code in die vorm hier niet zo toepasbaar vind ik.

Laatst bewerkt:
Heren,

volgens mij hebben jullie het voor elkaar :)

Ik ga dit morgen proberen in elkaar te zetten, in het bestand waar ik dit voor wilde toepassen. Jullie horen dan even van me.

Super bedankt voor de hulp :)!!

@Zapatr
de vba-code in jouw macro (test1.xlsm) lijkt verdacht veel op een code die ik ooit eerder schreef.
Dat zou goed kunnen, Zapatr.
Ik heb een klein archiefje, waarin ik VBA-routines verzamel, die ooit van pas kunnen komen.
Indien ik weet, wie die code schreef, zou ik de auteur zeker vermelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan