1 cel uitsplisten in 3 met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hoi allen,

Er is een NAW bestand waarbij in één cel de volledige naam staat. Voorletters tussenvoegsel en naam. Voorletters zij dan wel, dan niet voorzien van (scheidings)punten
Deze cel wil ik uitgesplitst hebben in 3 cellen.

In 1e cel de voorletters zonder punten, in 2e cel moet het tussenvoegsel komen, en in de 3e cel het restant in hoofdletters

Mijn probleem ligt natuurlijk in de 2e cel. Tussenvoegsel zijn altijd een probleem, en ja, je krijgt het nooit 100%, maar ik ben er van overtuigd dat dit toch wel de 98% kan halen.

Ik heb in een Excel bestand 333 tussenvoegsels staan, waar bij het script kan consulteren op aanwezigheid. Zo ja, dan is er sprake van een tussenvoegsel. Zo niet dan is het restant in cel 3 bekend, en blijft cel 2 leeg.

Wie weet hier een code voor te maken?
Voorbeelden: (Allen fictief) Tussenvoegsels-2 is het correcte bestand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je bent vergeten om de bestanden als .xlsm of .xlsb op te slaan. Nu is de code die je eerder hebt gekregen van edmoor niet meer beschikbaar in de bestanden. Waarom je er een nieuwe vraag voor aangemaakt hebt zonder verwijzing naar jouw vorige draadje zal wel een reden hebben? https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/943848-Voorletters-en-tussenvoegsel-uit-namen-halen-en-in-aparte-kolommen-plaatsen-(Excel)

Ik weet niet of ik op de juiste manier hierop reageer, quoten of reactie plaatsen, wat is het verschil?
Maar goed, ik hoor het wel, ben niet erg thuis op deze site met zijn jargon.

Het viel me al eerder op dat het bestand niet te gebruiken was, het was mij toendertijd (en nu ook overigens) niet bekend hoe het bestand op te slaan.
Ben maar een amateur tenslotte.

De reden om niet te verwijzen naar het vorige 'draadje?' is dat dit probleem op zich zelf staat. Dat meen ik tenminste. En ten tweede, het vorige draadje, poeh, ik leer, stond in een andere forum.

Ik ben geen programmeur, maar werk graag met Excel, en ben wel eens eerder geholpen door ene Roncario, meen ik, die had wel zo'n korte code gemaakt, voor, in mijn ogen, groot probleem, dat ik nu maar eens wilde kijken of er nog meer van die experts aanwezig zijn.

Met spanning wacht ik af, met vriendelijke groet, Angela

Helemaal geweldig,

Zou je de overige aanpassingen die er moeten komen, ook in je code willen aanbrengen?

Het oorspronkelijke bestand staat in Blad "Huidig" en de resultaten mogen in het blad "Nieuw" komen en dan op rij 11 beginnen.
Van de adressen de huisnummers en toevoegingen ook in aparte cellen splitsen en van de postcode de cijfers aan de letters, dus zonder spatie.

De lijst van tussenvoegsels staan in een apart Excel bestand, ik heb de bestanden/voorbeelden bijgevoegd,
ik zou er erg blij mee zijn als je dit voor me wilt doen, alvast bedankt, groetjes Angela

Bijlagen

Hartelijk dank, ben er erg blij mee, maar in de uitsplitsing van straat, huisnummer en toevoeging gaat nog iets niet goed.
Wil je hier nog eens naar kijken? :love: Angela

Bijlagen

Heel hartelijk bedankt, ik ben erg zeer blij mee!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan