• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 excelpagina op beamer zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon2013

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,

Ik verzorg al een aantal jaren darttoernooien.
Nu is het zo dat ik de laptop aansluit op een beamer in de sporthal.

Ik ben eigenlijk aan het zoeken of het mogelijk is dat 1 werkblad van mijn excelbestand constant wordt uitgezonden op de beamer terwijl ik in het zelfde bestand met ander werkbladen bezig ben.
ik wil namelijk dat alleen het totaaloverzicht wordt uitgezonden en niet de aparte poolbladen.

Ik weet niet of dit mogelijk is of dat het op een ander manier kan.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Leon

Ik denk wel dat het mogelijk is als om je bureaublad 'uit te breiden' met je beamer dus als 2e beeldscherm.
Deze optie kan je via het toetsenbord bedienen. Vaak is het een afbeelding van 1 of 2 schermpjes op een F-toets (dus F1, F2, enz.) die je i.c.m. de 'Fn'-toets moet drukken.

Alleen is het niet echt een Excel vraag...

Laatst bewerkt:
Je zou je laptop zo in moeten stellen bij je beeldscherm instellingen dat je met 2 beeldschermen werkt, scherm-1 is je laptop en scherm-2 is de beamer.
Bureaublad uitbreiden heet dat.
In W7 ziet het er uit zoals in onderstaande afbeelding
Gtdfxu7.png

Om 2 instanties van Excel te starten dien je na het openen van je eerste Excel blad via je start menu nog een keer Excel te starten.
Je kan dan de ene op scherm-1 zetten en de andere op scherm-2.
Dit laatste is afhankelijk van welke versie van Excel en Windows je gebruikt volgens mij.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Beste Spaarie en Hoogteijling.

dit doe ik nu al en dan geeft hij idd het bestand weer op de beamer.
nu is het zo dat als ik in het bestand een ander tabblad gebruik dat dan op de beamer dit ook gebeurd.

Ik heb een excelbestand toegevoegd als voorbeeld.
Nu wil ik dat de tabblad met 'totaalblad' permanent op de beamer wordt getoond terwijl ik in de tabbladen Pool A + B en Pool C + D ga werken.
als ik nu in de tabbladen verspring dan verspringt het beeld op de beamer ook.

in mijn originele excel bestand (wat te groot is om toe te voegen) vul ik op de tabbladen in en wordt dit automatisch overgenomen op het totaalblad.
in de tabbladen zitten een x aantal berekeningen in die niet nodig zijn om in het totaalblad weer te geven

Beste Spaarie.
het is idd niet echt een excel vraag alleen is het wel excel gerelateerd.
ik wist niet waar ik dit anders onder moest zetten.
Ik hoop namelijk dat er een manier is om in het bestand dit aan te geven.

Bekijk bijlage test helpmij 3.xlsx

Gr leon

Dat gaat niet volgens mij, je moet er 2 bestanden van maken.

Groeten Marcel

Inderdaad. Dat zal je moeten opsplitsen. Je kan ze dan wel weer koppelen of met formules data ophalen ofzo.

Daar zat ik ook aan te denken.
en het koppelen van de bestanden is niet het meeste en moeilijke werk.
maar is het mogelijk om 2 excelbestanden open te hebben staan en 1 excelbestand permanent te laten zien op de beamer en in het ander bestand te werken.

Als dit mogelijk is, hoe dan? (ik ben een leek wat betreft beamers)

Gr Leon

Heb ik in post#3 beschreven.
Om 2 instanties van Excel te starten dien je na het openen van je eerste Excel blad via je start menu nog een keer Excel te starten.
Je kan dan de ene op scherm-1 zetten en de andere op scherm-2.
Dit laatste is afhankelijk van welke versie van Excel en Windows je gebruikt volgens mij.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
sorry,

was mij ontschoten.

Heren of dames. mijn dank is groot en ik ga hier mee puzzelen.

Gr Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan