1 formulier of meerdere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

ik heb een formulier gemaakt waarmee telkens de eerste record uit een lijst wordt weergegeven.
Nu heb ik zeven query's gemaakt om telkens de eerste record te krijgen voor 7 verschillende delen in het magazijn.
In het formulier staan knoppen om het record een status verwerkt mee te geven of een probleemmelding en een knop om nieuw record op te roepen.

De bedoeling is dat ze eerst in een algemeen scherm komen, waar ze dan moeten aangeven in welk deel van het magazijn ze gaan werken, en dat ze dan worden doorgestuurd naar het formulier met het volgende record voor hun deel.
Kan ik hiervoor nu 1 formulier gebruiken dat voor elk deel met een andere query wordt gevuld? of moet ik voor elk deel een apart formulier maken gebaseerd op de aparte query's?

thanx!!!

chris

Hallo,

ik heb een formulier gemaakt waarmee telkens de eerste record uit een lijst wordt weergegeven.
Nu heb ik zeven query's gemaakt om telkens de eerste record te krijgen voor 7 verschillende delen in het magazijn.
In het formulier staan knoppen om het record een status verwerkt mee te geven of een probleemmelding en een knop om nieuw record op te roepen.

De bedoeling is dat ze eerst in een algemeen scherm komen, waar ze dan moeten aangeven in welk deel van het magazijn ze gaan werken, en dat ze dan worden doorgestuurd naar het formulier met het volgende record voor hun deel.
Kan ik hiervoor nu 1 formulier gebruiken dat voor elk deel met een andere query wordt gevuld? of moet ik voor elk deel een apart formulier maken gebaseerd op de aparte query's?

thanx!!!

chris

Volgens mij je kunnen volstaan met één formulier en één query.
In de query staat een 'magazijn'-afhankelijke variabele die je op vanuit je formulier kunt meegeven aan de query.

Wim

Hello, bedankt voor het antwoord!

Zou het dan zoiets kunnen zijn? 1 formulier met 7 knoppen en elke knop stuurt dezelfde query aan, maar geeft dan wel automatisch mee welke parameter er gebruikt moet worden?

Hoe moet ik dit dan juist automatiseren, zodat ze niet elke keer moeten aangeven in welk magazijn ze zitten? kan dit zonder Code te moeten ingeven?

thanx,

chris

1 formulier met 7 knoppen en elke knop stuurt dezelfde query aan, maar geeft dan wel automatisch mee welke parameter er gebruikt moet worden?

Op het formulier maak je een ' keuzelijst met invoer'. Hieruit kan dan iedere keer het magazijn worden gekozen.

Hoe moet ik dit dan juist automatiseren, zodat ze niet elke keer moeten aangeven in welk magazijn ze zitten? kan dit zonder Code te moeten ingeven?
Dat zullen ze iedere keer moeten doen tenzij je met persoonggegevens gaat werken. Daardoor weet je wie er achter het scherm zit.

Maar daar zou ik nu nog niet aan beginnen.

Mocht je er niet uitkomen, laat even weten dan maak ik wel een voorbeeld.

Wim

Hey Wim,

als je zo'n vb hebt mag je dat altijd wel doorsturen (chriscools1@telenet.be)!
van zo'n dingen bij iemand anders te zien leer je meestal nog het snelst...

thanx,

grtz,

chris

Hey Wim,

als je zo'n vb hebt mag je dat altijd wel doorsturen (chriscools1@telenet.be)!
van zo'n dingen bij iemand anders te zien leer je meestal nog het snelst...

thanx,

grtz,

chris

Ik heb het je net toegestuurd.

Het formulier 'EenofMeer' is het startscherm.
Hier kan je een afdeling selecteren en als je dan op de knop druk worden alleen die record van de geselecteerde afdeling getoond.

Hiervoor is wel een VBA gemaakt die dat regeld. Die zal je naar behoeve moeten aanpassen.
De recordbron van het aangeroepen formulier kan ook jouw query zijn, maar daar moeten dan wel de juiste rubrieken in voorkomen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan wel via het forum afhandelen.

Wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan