1 geblokkeerd opstart programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK heb kaspersky op de vista comp gezet en werkt verder wel goed.
Van af dan krijg ik de foutmelding dat er een opstart programma is geblokkeerd.
En het is het program"psdiagnostic.exe (van mijn wireless prinserver).
Als ik dan toch dat programma start dan loopt hij door en werkt alle weer.
Eerst had ik norton nu kaspersky en dan is het fout gegaan.

wat kan ik daar aan doen?
e de waele

1. Druk de windowstoets in, samen met R. Het uitvoeren-scherm opent.
  2. Typ msconfig en druk op enter.
  3. Ga naar Opstarten en zet het vinkje terug voor dat printprogramma.
  4. Klik op OK en start opnieuw op.

heeft iemand misschien een idee hoe je die irritante melding kan uitzetten voor programma's die je geblokkeerd wil laten?

Dat komt vaak doordat de melding "dat de manier waarop Windows opstart gewijzigd is" ook geblokkeerd wordt door het systeem. Als je met rechts klikt op het icoon van waaruit de infoballon vertrekt, en vervolgens "run blocked program" neemt (of de Nederlandse variant), dan zie je o.a. System Configuration Utility of de Nederlandstalige vorm "hulpprogramma voor systeemconfiguratie" staan.

Als je dat programma toelaat om toch te starten, zie je een melding:

(Op de schermafdruk zie je wel de XP-variant)

hulpprog-sysconfig-alert.gif

Zet het vinkje aan en druk op OK, bij een volgende opstart zou die ballon weg moeten zijn.

Daar staat niet in hoe je de melding zelf weg krijgt.

Dat klopt, omdat je die niet wegkrijgt met UAC ingeschakeld.
Zij zeggen zelf "U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen:", al vind ik dat meer work-arounds dan oplossingen.

Je zou kunnen proberen om de snelkoppeling in de map opstarten (als hier sprake van is) uit te laten voeren onder administrator-rechten, maar ik denk haast niet dat dit werkt eigenlijk...
(
Als een programma dat u bij het starten van Windows wilt uitvoeren, geblokkeerd is, gaat u naar de website van de leverancier en controleert u of er een bijgewerkte versie van het programma beschikbaar is die kan worden uitgevoerd zonder machtiging of administratorwachtwoord.
).
Wat ik zelf gedaan heb is het op te lossen door een niet-admin proces te starten, welke vervolgens de wél adminprocessen start (maar ook dit krijg je niet 1, 2, 3 voor elkaar anders zou badware dit ook kunnen). De beste methode is dus UAC uitschakelen maar dat is niet altijd wenselijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan