1 Gig Kwijt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

budah

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Berichten
58
Hoi ik heb een sd card van scandisk 2 gig in mijn Ipaq zitten.

Nu heb ik TomTom 6 erop willen zetten maar nu blijkt dat ik nog maar 1 gig over heb van de 2. Kaartje heb ik geformat met een cardreader maar nog steeds maar 1 gig ??? Ra Ra hoe kan dat ?? Iemand aub ??

Groet Budah
 
Heb je ook maar 1 Gb als je hem in je Card-Reader stopt. Als je dan wel 2 gb ziet ondersteunt je Ipaq mogelijk geen 2 Gb kaartjes. Gebruik zelf een Ipaq 3970 en die ondersteunt wel tot max 2 Gb, dit ter info mocht je een zelfde hebben.

Al geprobeerd om het kaartje eens met de Ipaq zelf te formateren.

Start de verkenner van je Ipaq en zoek je SD kaart. Je ziet dan staan in de lijst Storage Card. Druk met je Stylus op die naam Storage Card en houd deze even vast zodat er een menu verschijnt. Kies daar voor Formaat. (geen schrijffout zo staat het in iedergeval op mijn ipaq.)

Het is ook altijd handig om bij problemen merk en type hardware te vermelden zodat wij direct kunnen zien wat je gebruikt en dan direct kunnen inschatten wat wel/niet kan.
 
hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een IPAQ H2200 en heb de sd card geformateerd met zowel de Ipaq als de cardreader heb nu exact hezelfde probleem met een fujicard va 2 gig :( :( snap er niets meer van !!
Ik blijf zoeken dus als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag

groet Budah :confused:
 
Kwam dit nog tegen http://forum.pocketinfo.nl/f25/alge...es/84047-micro-secure-digitalformatteren.html

Daar staat o.a dit stukje

Waarschijnlijk heb je op je PC een cardreader die niet overweg kan met een 2GB kaartje?

Of heb je het kaartje in een apparaat gehad die geen 2GB aan kan zoals een oudere PDA of camera?

Op dat moment is er namelijk een 1GB partitie op de kaart aangemaakt, wat je niet zo maar makkelijk ongedaan maakt.
Windows schijfbeheer geeft je helaas niet de optie om die partitie te verwijderen.

Ik werk in een winkel waar regelmatig klanten terug komen met deze klacht.

Ik heb 2 mogelijkheden die het oplossen
1. Stop de kaart in een canon ixus camera en doe daarmee een low level format
2. boot de PC van een CD met partition Magic en verwijder daarmee de 1 GB partitie en of maak een nieuwe aan van 2GB.


En hier ook iets soortgelijk probleem
http://forum.pocketinfo.nl/f25/alge...art-geformateerd-maar-108kb-over-ipv-1gb.html

Lijkt dus als bovenstaande stappen niet lukken de kaartje niet goed zijn of een slechte produktie. Alleen blijft het vreemd dat je nu een 2de kaartje heb met hetzelfde probleem.

Of je card-reader herkend hem niet goed en zorg ervoor dat je maar 1 gb overhoud of je PPC doet er iets vreemd mee. De 2200 moet de 2Gb standaard kunnen gebruiken.
 
Hallo allen,

Oke ik ga het allemaal proberen dit weekend ( eerst ff 2 nachtdiensten draaien Pffft )
ik laat het jullie allen weten hoe het afloopt en mocht er nog iemand anders een idee hebben ik hoor het graag

Thanks Budah
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan